استاندار سیستان و بلوچستان:

بندر چابهار دروازه توسعه سیستان و بلوچستان و قطب ترانزیت است

لینک کوتاه: freena.ir/detail/62450
ساعت 08:44 چهارشنبه 14 مهر 1400
استاندار سیستان و بلوچستان بر ایجاد کارخانجات فرآوری در کنار سایر زیرساخت‌های تجاری در چابهار تاکید کرد و گفت: بندر چابهار دروازه توسعه این استان و قطب ترانزیت جنوب شرق کشور است.

به گزارش فرینا به نقل از ایرنا، حسین مدرس خیابانی در حاشیه بازدید از بندرچابهار در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ظرفیت تخلیه و بارگیری بندر چابهار با طرح‌های توسعه‌ای از هشت میلیون تن به بیش از 30 میلیون تن در سال خواهد رسید اظهارداشت: هدف گذاری ما تبدیل این بندر به عنوان سومین قطب تجاری کشور است.

مدرس خیابانی افزود: بندرچابهار با احداث زیرساخت‌های تجاری شامل انبار، سیلو و سایر ساختمان‌ها و زیرساخت‌های فیزیکی که برای تجارت مورد نیاز بوده به عنوان یک کارگاه بزرگ ساخت و ساز است.

به گفته وی، بندر چابهار دروازه توسعه سیستان و بلوچستان است و با رونقی که در ورود کالاهای اساسی و صادرات مواد معدنی دارد علاوه‌بر کمک به حمل و نقل دوسر بار و رفع مشکل کامیون‌های برگشتی باعث کاهش هزینه حمل کالا می‌شود.

استاندار سیستان و بلوچستان همچنین با اشاره به نقش بندر چابهار در توسعه، اشتغال و رونق اقتصادی افزود: موقعیت استثنایی تنها بندر اقیانوسی کشور که شرایط پهلودهی کشتی‌های خیلی بزرگ را دارد می‌تواند باعث فراخوان و جذب تجار و سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در حوزه زیرساخت‌های تجاری و صادرات و واردات باشد و بخش عمده تجارت شرق در این بندر اقیانوسی متمرکز شود.

مدرس خیابانی بر شکل گیری و ایجاد کارخانجات فرآوری و بسته بندی از جنس کالاهای صادراتی و وارداتی از این بندر در کنار زیرساخت‌های تجاری برای تبدیل شدن به منطقه اقتصادی، تجاری و صنعتی تاکید کرد.

وی با بیان اینکه تجارت در دنیا به سمت شرق حرکت می‌کند اظهارداشت: بندر چابهار می تواند قطب ترانزیت تجارت کشورهای شرقی مثل پاکستان و هند را داشته باشد.

استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: با انگیزه‌ای که مدیران بندر چابهار دارند به سرعت می‌توان این بندر را به عنوان یکی از مراکز و قطب‌های تجاری شرق کشور مطرح کرد.

مدرس خیابانی در راس هیاتی از مدیران کل استانی و شهرستانی از پروژه‌های کریدور لجستیکی، دیوار حفاظت ساحلی جنوب شرقی بندر شهید بهشتی و سیلوی غلات 100 هزارتنی بازدید کرد.

وی همچنین از پروژه های سرمایه گذاری بندر شهید بهشتی و روند تخلیه کالاهای اساسی، زیرساخت های ترمینال مسافر دریایی بندر شهید کلانتری و برج کنترل ترافیک دریایی بازدید کرد.

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو