مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت:

همراهی همه بخش ها برای تبدیل شدن قشم به مقصد نخست گردشگری کشور

لینک کوتاه: freena.ir/detail/61571
ساعت 08:42 يکشنبه 9 خرداد 1400
رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم به همراه فرماندار شهرستان قشم، بخشدار بخش حرا و جمعی از معاونان و مدیران این سازمان منطقه آزاد قشم از روستاهای سهیلی و لافت بازدید کردند.

به گزارش فرینا به نقل از ایرنا، علی درویش پور در این بازدیدها که با هدف بررسی ظرفیت های گردشگری روستاهای سطح جزیره انجام شد، اظهار کرد: روستاهای قشم از جاذبه‌های گردشگری بی نظیری بهره‌مند هستند و با مدیریت ورود گردشگران به این مناطق، شاهد اثرات بسیار مثبتی بر جامعه محلی، ایجاد اشتغال و راه اندازی کسب و کارهای جدید و افزایش کیفیت زندگی ساکنان بخش های مختلف جزیره می شود.

وی ادامه داد: یکی از اهداف اصلی و اولویت های سازمان منطقه آزاد رساندن قشم به جایگاه نخست گردشگری کشور است که با برنامه ریزی و استفاده از صاحب نظران و متخصصان و همراهی مردم جزیره برای رسیدن به این هدف تلاش خواهیم نمود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم افزود: روستاهای قشم دارای جاذبه های خدادادی و طبیعی فراوانی جهت جذب گردشگران داخلی و خارجی هستند و برای ایجاد برند برتر گردشگری در قشم نیازمند بررسی ظرفیت ها و تدوین طرح جامع گردشگری برای نقاط مختلف جزیره هستیم.

درویش پور در بازدید از دو مجموعه بوم گردی در روستای سهیلی، تصریح کرد: اقامتگاه هاي بوم گردي با رعايت بالاترين سطح استانداردها، ضوابط محيط زيستي و سازگاري با معماري و سيماي منطقه، ضمن تعامل با جامعه محلي زمينه حضور و ارائه خدمات مناسب به گردشگران را فراهم مي كنند.

وی خاطرنشان کرد: اقامتگاه های بومگردی با حفظ و احیای معماری و طراحی بومی و محلی، پیوند دهنده سنت و مدرنیته بوده و معرف بخشی از خصوصیات جذاب و بی نظیر زندگی اقوام ایرانی است.

به گفته مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم؛ امروزه ذائقه گردشگران داخلی و خارجی به استفاده از اقامتگاه های سنتی و محلی گرایش پیدا کرده است.

درویش پور و هیات همراه همچنین در بازدید از نقاط گردشگری روستای لافت، خاطرنشان کرد: ساماندهی بندر تاریخی لافت به عنوان یکی از دروازه های مهم ورود گردشگر، همواره یکی از اولویت های مهم حوزه گردشگری جزیره می باشد.

وی اضافه کرد: با استفاده از همه ظرفیت های موجود تلاش می کنیم مشکلات و موانع موجود در مسیر تکمیل طرح های بهسازی معابر و زیباسازی مبلمان شهری و روستایی را در نقاط گردشگرپذیر جزیره برطرف کنیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در پایان گفت: محوریت توسعه جزیره قشم با صنعت گردشگری خواهد بود و امیدواریم براساس طرح های جامع و راهبردی بتوانیم از تمامی ظرفیت های جزیره زیبای قشم برای رونق گردشگری و توسعه زیرساخت ها با شتاب بیشتر بهره مند شویم.

در بازدید از روستاهای سهیلی و نقاشه، رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم به همراه جمعی از معاونان و مدیران این سازمان، فرماندار شهرستان قشم و بخشدار بخش حرا حضور داشتند.

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو