مشاور رییس جمهور:

عمده‌‎ترین مشکلات واحدهای تولیدی مناطق آزاد در حوزه بانکی است

لینک کوتاه: freena.ir/detail/61364
ساعت 10:38 چهارشنبه 22 ارديبهشت 1400
مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور گفت: براساس بازدیدهای انجام شده عمده ‎‎ترین مشکلات واحدهای تولیدی مستقر در مناطق آزاد در حوزه بانکی است.

به گزارش فرینا، حمیدرضا مومنی در حاشیه سفر و بازدید از واحدهای تولیدی منطقه آزاد ماکو در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: بیشتر واحدهای تولیدی در مسائل مشترک مشکلات داشتند که تلاش می کنیم این مشکلات را رفع کنیم.

مومنی افزود: از جمله عمده ترین مشکلات این واحدها در حوزه بانکی و شامل نیاز به سرمایه در گردش است که پیگیری های لازم در این خصوص انجام خواهد شد.

او ادامه داد: حوزه دیگر مشکلات این واحدها بحث موانعی است توسط برخی دستگاه ها ایجاد شده و نیاز به پیگیری های لازم در این زمینه وجود دارد.

مشاور رییس جمهوری و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور، موانع موجود در تامین مواد اولیه، واردات، ترانزیت، تولید مجدد و مالیات ارزش افزوده را از دیگر مشکلات این واحدها دانست و افزود: تمامی تلاش خودمان را برای حل این مشکلات بکار خواهیم بست تا با رفع این موانع واحدهای تولیدی با ظرفیت کامل به تولید بپردازند.

«حمیدرضا مومنی» در این سفر 2 روزه از پروژه سد کرم آباد، روند احداث مدارس در دست احداث منطقه، پروژه احداث شبکه آبیاری تحت فشار و ایستگاه ایستگاه پمپاژ اراضی 2090 هکتاری بانک زمین بازدید می کند.

همچنین در دومین روز از سفر دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به منطقه آزاد ماکو، نشستی نیز با حضور ائمه جمعه شهرستان های منطقه ماکو، شوط و پلدشت برگزار شد.

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو