مشاور رئیس جمهور از پروژه کشت و صنعت دشت زیدون منطقه آزاد ماکو بازدید کرد

لینک کوتاه: freena.ir/detail/61348
ساعت 16:45 سه شنبه 21 ارديبهشت 1400
 مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و هیئت همراه به اتفاق محمدرضا عبدالرحیمی مدیرعامل و معاونین سازمان منطقه آزاد ماکو از احداث خط انتقال اصلی و مخزن ذخیره پروژه کشت و صنعت دشت زیدون در منطقه آزاد ماکو بازدید کردند.

به گزارش پایگاه خبری فرینا، پروژه احداث خط انتقال اصلی و مخزن ذخیره دشت زیدون در منطقه آزاد ماکو توسط شرکت توسعه و عمران اراضی کشاورزی (بانک زمین) در حاشیه جنوبی رودخانه ارس واقع شده و اراضی شبکه آبیاری و زهکشی به مساحت 2090 هکتار دشت زیدون، با طول لوله کلاسیک 227 کیلومتر  و طول خط لوله قطره ای 168 کیلومتر درحال اجرا است.

مدیر پروژه احداث خط انتقال اصلی و مخزن ذخیره دشت زیدون در حاشیه این دیدار مهم‌ترین هدف شرکت توسعه و عمران اراضی کشاورزی را احیا و توسعه اراضی کشاورزی دانست و افزود: سرمایه گذاری این شرکت در منطقه آزاد ماکو پیرو تفاهم نامه های منعقده انجام شده و در حال حاضر برنامه های آماده سازی زمین 2 هزار هکتاری از قبیل انتقال آب از رودخانه ارس، احداث ایستگاه پمپاژ و مخازن آب و شبکه آبرسانی را به انجام رسانده و پروژه بیش از 95 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

برومند گفت: سازمان منطقه آزاد ماکو برای این شرکت زمینی به مساحت 2000 هکتار جهت اجرای طرح آبرسانی و کشت محصولات زراعی و باغی دردشت زیدون واگذار کرده است و بعد از اتمام پروژه یک هزار هکتار باغ زیر کشت می رود.

وی افزود: طول  خط انتقال آب از ارس  12 کیلومتر است و از 76 پیشرفت فیزیکی برخوردار است. همچنین سه ایستگاه پمپاژ و سه مخزن ذخیره از 50 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است که در صورت تامین برق تا شهریورماه  به بهره برداری خواهد رسید.

شرکت توسعه و عمران اراضی کشاورزی یا همان بانک زمین زیرمجموعه بانک کشاورزی است که فعالیت خود را از سال 68 آغاز کرده ‌و امروز 75 هزار هکتار کار در دست اجرا دارد و بعد از اتمام کشت در منطقه آزاد ماکو پروژه صنایع وابسته آن اجرایی می شود.

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو