1500 مورد بازرسی از واحدهای تولیدی و تجاری سلامت محور ارس

لینک کوتاه: freena.ir/detail/61120
ساعت 16:10 چهارشنبه 1 ارديبهشت 1400
مدیر غذا و داروی سازمان منطقه آزاد ارس گفت: در سال گذشته بیش ازهزار و پانصد مورد بازرسی از واحدهای تولیدی و انبار کالاهای سلامت محور ارس انجام شده است.

به گزارش فرینا، صدیف آزاد مرد دمیرچی افزود: سال گذشته حدود 1580 مورد بازرسی از واحدهای تولیدی و انبار کالاهای سلامت محور شامل کارخانجات و کارگاه‌های موادغذایی، آرایشی و بهداشتی، انبارها و پاسخ به استعلام مجوزهای بهداشتی انجام شده است.

آزادمرد دمیرچی با بیان اینکه در حال حاضر تعداد کل واحدهای تولیدی سلامت محور فعال و یا در حال راه اندازی تحت نظارت مدیریت غذا و داروی ارس بیش از 110 باب است گفت: بازرسی از این واحدها با همکاری معاونت غذا و داروی استان و به منظور اطمینان از اجرای دستور العمل‌ها و انجام درست و صحیح فعالیت‌های آنها به صورت مستمر انجام می‌شود.

وی نظارت بر واحدهای وارد کننده مواد غذایی و بهداشتی را یکی از وظایف این مدیریت بر شمرد و گفت: از ابتدای سال گذشته تاکنون ضمن بررسی و اعلام نظر بیش از هزار و 100 پرونده کالای سلامت محور، بالغ بر 1400 مورد نمونه برداری و آنالیز کالاهای وارداتی انجام شده است.

مدیر غذا و داروی سازمان منطقه آزاد ارس خاطرنشان کرد: نمونه برداری و آنالیز کالاهای وارداتی مطابق با شیوه نامه مصوب و در راستای رعایت اصول جهانی شیمی سبز انجام یافته است..

گفتنی است؛ مدیریت غذا و داروی سازمان منطقه آزاد ارس از بهمن ماه سال 96 با هدف بکارگیری ظرفیت های داخل و خارج سازمان جهت تسریع و تسهیل انجام امور مربوط به پایش، ارزیابی و صدور مجوزهای ترخیص، استقرار کارخانجات و واردات کالاهای سلامت محور در چهارچوب شیوه نامه های اجرایی در ارس ایجاد شد.

صدور مجوز ترخیص و مصرف مواد اولیه و فرآیند شده و همچنین برخی از امورات اداره کل نظارت و ارزیابی فراورده های طبیعی، سنتی، مکمل از دیگر وظایفی است که این مدیریت در منطقه آزاد ارس برعهده دارد.

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو