حفظ کرامت زنان جامعه یک الزام است

لینک کوتاه: freena.ir/detail/59325
ساعت 08:04 شنبه 18 بهمن 1399
رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با انتشار پیامی فرا رسیدن ولادت با سعادت حضرت فاطمه(س) و روز مادر و زنان را به همه مادران و زنان قهرمان ایران اسلامی و بویژه شیرزنان فداکار و زحمتکش جزیره قشم تبریک گفت.

به گزارش فرینا، حمیدرضا مومنی در این پیام نقش و تأثیر مادران و زنان جامعه امروز ما را که دوشادوش مردان در نیل به توسعه، پیشرفت و تعالی ایران اسلامی نقش‌آفرینی می‌کنند، بی‌بدیل خواند و بر ضرورت و الزامی بودن حفظ کرامت آن‌ها تأکید کرد. 

متن کامل این پیام به این شرح است:

سالروز میلاد مبارک حضرت صدیقه طاهره، فاطمه زهرا (س) و روز مادر را به همه مادران و زنان قهرمان ایران اسلامی تبریک می‌گویم و امیدوارم همه ما با تأسی به سیره بی‌همتای این بانوی قهرمان اسلام، روزبه‌روز شاهد ارتقاء جایگاه زنان به‌ویژه مادران عزیز باشیم.

حضرت فاطمه زهرا(س) بدون تردید نه به خاطر اینکه دختر پیامبر عظیم الشان اسلام  و همسر امام اول شیعیان  بوده است، بلکه به خاطر شخصیت بی‌نظیرش، مورداحترام همه آزادگان جهان است و چه افتخاری برای ما مسلمانان است که رفتار و کردار آن حضرت الگویی برای زنان و مادران ما باشد.

وظیفه ماست که در هر پست و مقام و جایگاهی که قرار داریم و در هر شرایطی هم قرار می‌گیریم به جایگاه و مقام زنان و مادران همان احترامی را قائل باشیم که نسبت به جایگاه والای حضرت فاطمه  زهرا (س) قائل می‌شویم.

البته رسیدن به قله رفیع طهارت، نجابت و بزرگواری آن حضرت کاری بس سترگ و دشوار است که می‌طلبد همه بانوان عزیز جامعه امروز ما در نیل به این هدف از هر تلاش و اقدامی فروگذاری نکنند، چراکه حفظ  جایگاه رفیع زنان در جامعه امروز ما همان‌طور که وظیفه مردان است به همان نسبت خود زنان نیز با رفتار، کردار و مشارکت فعال در امور جامعه، وظیفه‌دارند که این جایگاه را تعمیق و ارتقاء ببخشند.

 زنان به‌عنوان نیمی از جمعیت امروز جامعه ما اگر اخلاق را  که اساس و منشأ همه رفتارهای ما محسوب می‌شود، محور زندگی شخصی و اجتماعی خود قرار دهند و درهمه حال موازین بنیادی آن را حفظ کنند، بسیاری از ناهنجاری‌های جامعه شکل نخواهد گرفت و در این راه  الگوسازی برای نسل جوان یک ضرورت است و چه کسی شایسته‌تر از حضرت فاطمه زهرا(س) که بزرگ‌ترین الگوی زنان عالم محسوب می‌شود.

این‌جانب میلاد باسعادت حضرت صدیقه طاهره، فاطمه زهرا (س) و روز مادر و زنان را  به‌تمامی مادران و زنان جامعه که دوشادوش مردان در نیل به توسعه، پیشرفت و تعالی ایران اسلامی نقش‌آفرینی می‌کنند و بخصوص شیر زنان فداکار و زحمتکش جزیره قشم که  به اشکال مختلف در برنامه‌های توسعه سازمان منطقه آزاد قشم برای پیشرفت و رفاه جزیره‌نشینان مشارکت فعال دارند، تبریک و تهنیت عرض کرده و از درگاه خداوند متعال برای همه آن‌ها عزت، سربلندی، سلامتی و توفیق روزافزون آرزو می‌کنم.

حمیدرضا مومنی

رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو