ماکو،‌ منطقه آزاد پیشرو در اجرای طرح های سرمایه گذاری کشاورزی و صنایع وابسته

لینک کوتاه: freena.ir/detail/58785
ساعت 15:07 سه شنبه 9 دی 1399
مدیر کشاورزی و منابع طبیعی سازمان منطقه آزاد ماکو با بیان اینکه برای توسعه هر منطقه ای بایستی بر اساس پتانسیل های آن منطقه برنامه ریزی کرد، گفت: منطقه آزاد ماکو منطقه پیشرو در حوزه سرمایه گذاری کشاورزی در بین مناطق آزاد با توجه به ظرفیت ها و پتانسیل ها است.

به گزارش فرینا، بهرام زینال زاده در تشریح ظرفیت‌ها و پتانسیل های کشاورزی منطقه آزاد ماکو بیان کرد: سازمان منطقه آزاد ماکو با توجه به نقش محوری بخش کشاورزی به عنوان پیشران سایر بخش های اقتصادی مانند صنعت، خدمات و … در هدف گذاری‌های کوتاه مدت و بلند مدت خود نگاه ویژه ای به بخش کشاورزی دارد، چرا که این بخش در شرایط حساس کنونی به عنوان گرانیگاه اقتصاد کلان می‌باشد و قطعا در چنین زمانی رشد و توسعه اقتصادی از مسیر کشاورزی می‌گذرد.

زینال زاده با بیان اینکه ‌سرمایه گذاران بخش کشاورزی صدور مجوزهای دست و پا گیر و بروکراسی های اداری را از مهم ترین مشکلات خود در شروع کار عنوان می کنند، ادامه داد: از این رو سازمان منطقه آزاد ماکو در جهت تسهیل فرایندهای سرمایه گذاری، درصدد یکپارچگی مدیریتی برآمده و به دنبال صدور مجوزهای فعالیتهای کشاورزی توسط این سازمان می باشد.

وی ادامه داد: همچنین در طی این مدت توانسته ایم  اختیار صدور مجوزهای تغییر کاربری اراضی زراعی و باغی را از سازمان جهاد کشاورزی استان کسب نماییم که تاثیر زیادی در تسهیل شروع کسب و کارهای کشاورزی، صنعتی خدماتی و گردشگری خواهد داشت.

مدیر کشاورزی و منابع طبیعی سازمان منطقه آزاد ماکو در رابطه با مکانیزه کردن کشاورزی منطقه آزاد ماکو نیز اظهار داشت:  با بهره برداری از پروژه ی عظیم سد کرم آباد و جذب هلدینگ ها و شرکت های بزرگ کشاورزی قطعاً شاهد ورود کشاورزی این منطقه از نیمه سنتی به صنعتی خواهیم بود و با توجه به اینکه شغل بیشتر مردم منطقه نیز کشاورزی و دامداری است هر گونه اقدام و برنامه ریزی در این خصوص یقیناً تاثیر مستقیم بر فعالیت و افزایش آگاهی کشاورزان خرد و دامداران محلی منطقه خواهد گذاشت و ترویج و الگوبرداری از این هلدینگ ها و کشت و صنعت‌ها کمیت و کیفیت تولید منطقه را تحت الشعاع قرار خواهد داد.

زینال زاده افزود:‌ همچنین توسعه کشت‌های گلخانه ای و فعالیت‌های آبزی پروری قطب مهم و دیگر کشاورزی نوین می باشد که با عنایت به ظرفیتهای آبی و شرایط اقلیمی منطقه آزاد ماکو، در تلاشیم با تامین زیرساختهای اولیه بتوانیم سرمایه گذران این بخش را با نگاه به بازار جهانی و اهداف صادراتی در مسیر تولید قرار دهیم.

وی در پایان نبود صنایع تبدیلی و تکمیلی را یکی از زنجیره های مفقوده در صنعت کشاورزی عنوان کرد و گفت: سازمان منطقه آزاد ماکو در همه برنامه ریزی ها و هدف گذاری های خود از آن غافل نشده و پیش شرط سرمایه گذاری در این منطقه را داشتن زنجیره کامل تولید می داند.

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو