استقرار تیم‌های بهداشتی مجهز در تمام مبادی ورود و خروج مسافرانِ جزیره قشم

لینک کوتاه: freena.ir/detail/55529
ساعت 11:16 شنبه 10 اسفند 1398
مدیرعامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه منطقه آزاد قشم از استقرار اکیپ‌های بهداشتی مجهز به تجهیزات بهداشتی و تب سنج که در صورت نیاز برای تست تب مسافران ورودی و خروجی از مبادی مختلف جزیره قشم برای رفع نگرانی و دغدغه مردم خبر داد.

به گزارش فرینا، جعفر پاکنژاد با اعلام این خبر، گفت: طبق برنامه ریزی صورت گرفته همه ورودی‌های جزیره قشم اعم از فرودگاه و ترمینال‌های دریایی کنترل خواهند شد.

پاکنژاد افزود: در ادامه تدابیر پیشگیرانه و در پاسخ به درخواست مردم، تا زمان کنترل بیماری و تثبیت اوضاع، اکیپ غربالگری بیماری کرونا در فرودگاه بین المللی قشم، اسکله‌های پل ـ لافت و سایر بنادری متل شهید حقانی و هرمز که با بندر قشم تبادل مسافر دارند مستقر و تمام ورود و خروج‌های جزیره را مورد سنجش قرار می‌دهند.

مدیرعامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه منطقه آزاد قشم ادامه داد: همچنین بنادر مسافری قشم، بندرعباس و هرمز در برنامه‌ای مشترک اقدام به ضدعفونی تمامی دست های مسافران، شناورهای مسافری و همچنین فضای مربوط به ترمینال‌ها، مراکز عمومی و سرویس‌های بهداشتی کرده‌اند.

به گفته پاکنژاد؛ برای غربالگری ورودی مسافران ورودی و خروجی جزیره قشم نیز با هماهنگی شبکه بهداشت شهرستان از دستگاه‌های تب سنج استفاده می‌شود و با توجه به علائم بیماری، در بدو ورود مسافران به جزیره قشم مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

وی تصریح کرد: همچنین اکیپ‌های بهداشتی در مبادی ورودی بنادر مسافری حاضر هستند و با بررسی وضعیت مسافران به غربالگری آن‌ها می‌پردازند.

مدیرعامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه منطقه آزاد قشم گفت: همه دستگاه‌های شهرستان قشم در حال آماده باش هستند و نهادهای خدماتی برای نظافت و ضدعفونی سرویس‌های بهداشتی و مراکز عمومی در حال انجام وظیفه هستند.

پاکنژاد در ادامه تصریح کرد: همجنین به منظور آشنایی بیشتر با هماهنگی و اقدام مشترک با بندر شهید حقانی و هرمز کارشناسان شبکه بهداشت شهرستان بندرعباس دوره آموزشی بهداشتی برای کارکنان و خدمه شناورهای متردد در مسیرهای قشم ـ بندرعباس ـ هرمز با حضور تمام پرسنل شناورهای مسافری در بندر شهید حقانی برگزار شده است.

وی خاطرنشان کرد: با دستور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و با هماهنگی‌های صورت گرفته بیش از 5000 ماسک بهداشتی در اختیار ارگان‌های مرتبط با مردم قرار گرفته و در مبادی ورودی و خروجی جزیره میان مسافران توزیع گردیده است.

مدیرعامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه منطقه آزاد قشم اضافه کرد: با هماهنگی صورت گرفته برای کنترل مسافر در شرایط کنونی تا رفع کامل نگرانی، تمامی اسکله‌های گردشگری در جزیره قشم تعطیل خواهد بود.

پاکنژاد در پایان خاطرنشان کرد: تمامی نیروها و پرسنل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه منطقه آزاد قشم با حفظ نکات بهداشتی به خدمت رسانی به مردم مشغول هستند و برای رفع نگرانی‌های موجود با تمام قوا اقدامات لازم را انجام می‌دهند.

شناسه خبری: 55529

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار

ماهنامه اختصاصی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی منتشر شد
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت انتصاب مجدد رییس کمیته امداد
«انزلی» میزبان اولین دوره مسابقات كبدی ساحلی قهرمانی جهان شد
امضای 5 قرارداد به ارزش بیش از 2000 میلیارد و 767 میلیون دلار در منطقه ویژه پتروشیمی
نشست تخصصی معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری منطقه پتروشیمی

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو