افزایش 48 درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بندر چابهار

لینک کوتاه: freena.ir/detail/54835
ساعت 13:03 شنبه 14 دی 1398
مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان از رشد 48 درصدی تخلیه و بارگیری کالا از ابتدای امسال تا پایان آذر ماه در بندر چابهار خبر داد.

به گزارش فرینا به نقل از روزنامه جمهوری اسلامی، بهروز آقایی گفت: تخلیه و بارگیری کالای نفتی و غیر نفتی در 9 ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 48 درصد افزایش یافته است.

آقایی افزود: از ابتدای امسال تا پایان آذر ماه بیش از 2 میلیون و 251 هزار تن کالای نفتی و غیر نفتی در بندر چابهار تخلیه و بارگیری شد، درحالی که در 9 ماه سال 97 میزان تخلیه و بارگیری کالا در این بندر یک میلیون و 520 هزار تن بود.

وی با اشاره به رشد چشمگیر صادارت کالای غیر نفتی از بنادر شهید بهشتی و شهید کلانتری چابهار بیان کرد: واردات کالای غیر نفتی نیز در 9 ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته با رشد 23 درصدی روبه رو بوده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان اضافه کرد: همچنین میزان رشد کاپوتاژ کالای نفتی و غیرنفتی تا پایان آذر ماه امسال در بندر چابهار به ترتیب 63 و 100 درصد گزارش شده است.

آقایی با اشاره به عدم محدودیت در پذیرش کالا و کشتی در بزرگترین بندر اقیانوسی کشور خاطرنشان کرد: با توجه به اعطای بسته‌های تشویقی برای صاحبان بار و کالا در بندر چابهار شاهد روند رو به رشد عملکرد این بندر هستیم که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده این سیر صعودی ادامه پیدا خواهد کرد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با تاکید بر موقعیت استراتژیک بندر چابهار و جایگاه ویژه آن در مبادلات ایران با سایر کشورهای منطقه افزود: افزایش خطوط لاینر و اعطای تخفیف‌های بین‌المللی از دیگر دلایل افزایش چمشگیر صادرات و واردات کالا از این بندر است.

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو