در 9 ماهه اول امسال؛

واردات 340 هزار تنی کالا از بندر چابهار به کشور

لینک کوتاه: freena.ir/detail/54750
ساعت 12:10 يکشنبه 8 دی 1398
مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: به واسطه اقدام ها و پیگیری های انجام شده امسال 340 هزار تن کالای اساسی از طریق این بندر استراتژیک وارد کشور شد.

به گزارش فرینا، بهروز آقایی، در گفت و گو با چهاربهاران افزود: پیش بینی می کنیم تا پایان امسال حدود سه میلیون و 500 هزار تن کالا در بندر چابهار تخلیه و بارگیری شود.
آقایی با بیان اینکه با ورود هر یک میلیون تن کالا از طریق بندر چابهار، هزار و 300 شغل به صورت مستقیم و غیر مستقیم در استان ایجاد می شود گفت: این مهم نشانگر کار عظیمی است که در منطقه صورت پذیرفته است.
وی با اشاره به قرارگیری بندر چابهار در مسیر توسعه ادامه داد: با توجه به این که بندر چابهار قابلیت پذیرش سه میلیون و 200 هزار تن کالای اساسی سهم استان های شرقی را دارد افزایش واردات برای تامین کالاهای مورد نیاز نیز مقدور است.
مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با اشاره به پهلوگیری سه فروند کشتی دام زنده در بندر چابهار و انتقال 9 کشتی گندم اهدایی هند به افغانستان از طریق این بندر تصریح کرد: با تردد کامیون های حامل بار از بندر چابهار به سمت مرز میلک و دیگر مقاصد، در شقوق مختلف خدمات رسانی رونق بسزایی ایجاد شده و تاثیر زیادی در توسعه اشتغال منطقه به همراه داشته است.
آقایی از طرح توسعه بندر شهید بهشتی به عنوان یکی از بزرگترین پروژه های زیرساختی کشور یاد کرد و افزود: این طرح به برکت نجابت مردم و نظام جمهوری اسلامی ایران احداث می شود که فاز نخست آن به بهره برداری رسیده و عملیات فازهای بعدی نیز در دست اجراست.
وی عنوان کرد: در سال 97 برای اولین بار دو میلیون و 400 هزار تن کالا در بندر چابهار تخلیه شد که در طول تاریخ این بندر بی نظیر بود، پیش بینی می کنیم تا پایان امسال نیز حدود سه میلیون و 500 هزار تن کالا در این بندر تخلیه و بارگیری شود.
مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان ایجاد ترافیک بار و کالا در بندر چابهار را از اهداف سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد و افزود: در این راستا علاوه بر مشوق هایی که این سازمان برای صاحبان کالا در بندر چابهار در نظر گرفته، تخفیف های بین المللی نیز در این بندر محقق شده است و در این راستا به کالاهایی که در مسیر بندر شهید بهشتی و بنادر هند جابه جا می شود 40 درصد تخفیف توسط بنادر هندوستان تعلق می گیرد.

شناسه خبری: 54750

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو