بررسی راهکارهای رفع موانع شرکت های خصوصی فعال در بندر چابهار

لینک کوتاه: freena.ir/detail/52672
ساعت 13:39 دوشنبه 7 مرداد 1398
معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به علاقه دو کشور ایران و هند برای توسعه روابط تجاری و جذاب سازی فعالیت در بندر چابهار، گفت: توسعه ظرفیت و به کارگیری پتانسیل های موجود در بندر چابهار، می تواند اقتصاد منطقه را تحت تاثیر زیادی قرار دهد.

به گزارش فرینا، محمد راستاد در هشتمین نشست همکاری های بندری و دریایی ایران و هندوستان گفت: هدف ما در چابهار تجهیز بندر و تسهیل فعالیت های بندری و ترانزیت کالا بر اساس توافقنامه چابهار است.
راستاد تاکید کرد: کمیته مشترک همکاری بندری و دریایی صرفا متمرکز بر همکاری های دو جانبه نیست ؛ بلکه تمام زمینه های همکاری مشترک بندری و دریایی را نیز شامل می شود.
وی با اشاره محورهای اصلی نشست هشتم کمیته مشترک بندری و دریایی ایران و هند، "بررسی نحوه توسعه همکاری های بندری و دریایی دو کشور" و "بررسی موضوعات مربوط به قرداد شرکت IPGL  هندوستان در بندر چابهار " از جمله این موارد محسوب می شود.
به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، "بررسی ترانزیت کالا بین هندوستان به افعانستان از طریق بندر چابهار"؛ "موضوعات مربوط به نامین خط اعتباری ۱۵۰ میلیون دلاری از طرف هندوستان به بندر چابهار" و " بررسی موضوعات مربوط به تامین تجهیزات ۸۵ میلیون دلاری از طرف شرکت هندی IPGL " از دیگر دستورکارهای نشست هشتم کمیته بندری و دریایی دو کشور هند و ایران قلمداد می شود.

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو