راه اندازی دفتر بخش خصوصی افغانستان در بندر چابهار

لینک کوتاه: freena.ir/detail/52563
ساعت 15:14 يکشنبه 30 تير 1398
مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان اولین دفتر تجار و بازرگانان بخش خصوصی کشور افغانستان در بندر شهید بهشتی چابهار را افتتاح کرد .

به گزارش فرینا به نقل از ایسنا، بهروز آقایی در آیین افتتاح و بهره برداری از اولین دفتر بخش خصوصی کشور افغانستان در بندر شهید بهشتی چابهار اظهار کرد: بندر چابهار پذیرای تجار و صاحبان کالای کشورهای مختلف علی الخصوص کشورهای هند و افغانستان است و سایر کشور ها هم میتوانند با پیوستن به توافقنامه چابهار از تخفیفات و امکانات این بندر اقیانوسی بهره ببرند .
وی با بیان اینکه تلاش می کنیم کالا در سریع ترین زمان از بندر خارج شود و نگرانی تجار از این بابت به حداقل ممکن برسد، گفت: تا زمانی که کالا در بندر است باید تجار با صرف کمترین زحمتی مواجه شوند و خدمات دهی مناسب باشد که این مهم در دستور کار تمامی واحد های قرار دارد .
مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان بیان کرد: هرچقدر بار بیشتری به سمت چابهار گسیل شود تخفیفات و تشویقات بیشتری به تجار اعطا می شود .
آقایی با بیان اینکه نسبت به کشور افغانستان احساس قرابت و دوستی می کنیم، افزود: وجود جمعیت زیاد افغانستانی های مقیم ایران و اشتراکات فرهنگی زیاد بین دو ملت ایران و افغانستان و بازاریابی های گسترده تیم اقتصادی اداره کل موجب شده تا تجار افغانستانی در این بندر حضور یابند .
وی خاطرنشان کرد: امیدواریم بندر چابهار توقعاتی که تجار دارند را بتواند به بهترین نحو ممکن براورده سازد .
همچنین در این مراسم، سید نجیب قبادی رئیس دفتر شرکت حماس قبادی افغانستان در بندر چابهار اظهار کرد: ضرورت دارد تا کالاهای افغانستان به صورت مستقیم از چابهار ترانزیت شود و در بارگیری و تخلیه کمترین تأخیر صورت پذیرد .
قبادی گفت : اگر مشوق ها و تخفیفات پایدار باشد و خدمات در کوتاهترین زمان ارائه شود می توانیم تمام کالاهای خود را از طریق بندر چابهار حمل کنیم .

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو