صادرات بیش از 8 میلیون دلار کالا از قشم

لینک کوتاه: freena.ir/detail/52398
ساعت 11:36 سه شنبه 18 تير 1398
مدیرکل صنعت، معدن و تسهیل تولید سازمان منطقه آزاد قشم گفت: از ابتدای سال تاکنون 8 میلیون و 300 هزار دلار کالای صنعتی از قشم به خارج از کشور صادر شده است.

به گزارش فرینا به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خلیج فارس؛ محمد مهدی برنجی افزود: در این مدت سه میلیون و 800 هزار دلار کالا به سرزمین اصلی صادر شده است.
برنجی گفت: از ابتدای سال تاکنون 15 میلیون دلار کالا به قشم وارد شد که 12 میلیون دلار آن شامل کالای سرمایه‌ای از جمله تجهیزات و ماشین آلات کارخانه‌ای بود.
وی افزود: پارسال در مجموع 30 میلیون دلار کالا به خارج از کشور و 18 میلیون دلار کالا به سرزمین اصلی صادر و 43 میلیون دلار کالا از خارج کشور به جزیره قشم وارد شد.
مدیرکل صنعت، معدن و تسهیل تولید سازمان منطقه آزاد قشم گفت: شمش سرب و روی، سیمان و کلینکر، ماهی خشک و عطر و ادکلن کالا‌هایی هستند که از جزیره قشم به مقصد کشور‌هایی مانند ویتنام، امارات متحده عربی و عمان صادر شده است.
برنجی گفت: در سه ماهه نخست امسال 15 مجوز فعالیت صنعتی در حوزه‌های مختلف از جمله ساخت محصولات غذایی و آشامیدنی، پوشاک، محصولات شیمیایی، وسایل نقلیه موتوری و ... صادر شده است.
وی افزود: 25 میلیارد ریال برای طرح‌های عمرانی شهرک صنعتی تولای قشم اختصاص داده شده که برای تامین گاز، فیبر نوری و آسفالت در نظر گرفته شده است.
مدیرکل صنعت، معدن و تسهیل تولید سازمان منطقه آزاد قشم گفت: در این شهرک لوله کشی گاز انجام شده است و در 10 روز آینده، گاز به شبکه تزریق و آزمایش‌ها انجام می‌شود و در صورت موفقیت آزمایش، طرح روکش آسفالت مسیر‌های شهرک نیز آغاز می‌شود.
شهرک تولا هزار و 300 هکتار وسعت دارد و چهار هزار و 200 قطعه صنعتی در آن پیش بینی شده است.

شناسه خبری: 52398

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو