ایجاد 3 هزار شغل در کارخانه کریستال در منطقه ویژه اقتصادی نمین

لینک کوتاه: freena.ir/detail/52157
ساعت 15:05 شنبه 1 تير 1398
معاون اقتصادی استاندار اردبیل گفت: کارخانه کریستال در منطقه ویژه اقتصادی نمین با ظرفیت تولید 80 هزار تن در سال در صورت تکمیل اشتغال 3 هزار نفر در این استان را فراهم می کند.

به گزارش فرینا به نقل از ایرنا، ارژنگ عزیزی افزود: عملیات اجرایی تعداد پنج سالن فاز اول این طرح در حال پوشش سقف بوده و برای نصب ماشین آلات خط تولید کریستال در حال آماده سازی است.
عزیزی اضافه کرد: ابنیه های فاز اول کارخانه کریستال شهریور ماه تکمیل می‌شود و پیش بینی شده در فاز اول برای هزار و 500 نفر اشتغال ایجاد شود.
وی با بیان اینکه عملیات اجرایی کارخانه کریستال با سرمایه گذاری 3 هزار میلیارد ریالی پیشرفت خوبی دارد افزود: در حال حاضر تمامی ماشین آلات خط تولید شامل کوره‌ها و قالب‌های تولید کریستال خریداری و ثبت سفارش شده و قسمتی از ماشین آلات هم درحال آماده سازی جهت انتقال به سایت کارخانه است.
عاون اقتصادی استاندار اردبیل افزود: با توجه به اینکه بخش عمده‌ای از محصولات این واحد تولیدی صادراتی است میزان صادرات استان را به به 100 درصد افزایش خواهد داد.
عزیزی اظهار داشت: در صورت تأمین زیر ساخت‌ها شامل برق دائم، آب مصرفی، گاز و راه دسترسی، بهره برداری برای فازهای بعدی با سرعت بیشتری مهیا می‌شود.
وی گفت: تسهیلات بانکی توسط پست بانک در حال بررسی و در صورت پرداخت، عملیات اجرایی پروژه سرعت می‌گیرد.
معاون اقتصادی استاندار اردبیل فعال شدن طرح‌های راکد در استان را یادآور شد و گفت: در اجرای سیاست‌های حمایتی دولت واحدهای تولیدی و صنعتی راکد این استان با پرداخت تسهیلات کم بهره بانکی فعال می‌شوند.
عزیزی بیان کرد: از فروردین امسال با مساعدت فرمانداری‌ها هزار و 169 واحد فعال، نیمه فعال و راکد در استان شناسایی شده که از این میزان 404 مورد آن راکد است.
وی اظهار داشت: در بخش کشاورزی استان هم در مجموع 161 واحد صنایع تبدیلی، 136 واحد فعال و 25 واحد راکد شناسایی شده که واحد نیمه فعال و راکد از تسهیلات مذکور بهره مند می‌شوند.
معاون اقتصادی استاندار اردبیل با اشاره به اینکه در سال گذشته 115 واحد در بخش کشاورزی و 30 واحد هم در بخش صنعت استان احیا شد، بیان کرد: برای رونق اشتغال در استان برش شهرستانی تا افق 1404 تهیه شده و در بخش کشاورزی ایجاد گلخانه در سطح 2 هزار و 324 هکتار هدف گذاری شده است.
عملیات اجرایی کریستال از سال 96 شروع شد ه و دارای مساحت اعیانی 120 هزار متر مربع و مساحت عرصه 38 هکتار است.

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو