از ابتدای سال جاری تا کنون؛

صادرات 3200 تُن ماهی خشک از قشم

لینک کوتاه: freena.ir/detail/51874
ساعت 15:41 سه شنبه 7 خرداد 1398
مدیر کشاورزی و شیلات سازمان منطقه آزاد قشم گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون، سه هزار و 200 تُن ماهی خشک صادر شده است و این در حالی است که این رقم در طول سال گذشته چهار هزار و 768 تُن بوده است.

به گزارش فرینا به نقل از ایرنا، حامد عبداللهی فینی در جلسه بررسی وضعیت صادرات ماهی خشک قشم افزود: این حجم از صادرات نشان از شدت رونق گرفتن این فعالیت در قشم دارد که با استقبال مردم روبرو شده است.
عبداللهی گفت: این رونق در شرایط اقتصادی کنونی، آینده ای شکوفا را در عرصه ماهی خشک در جزیره قشم نوید می دهد.
وی تصریح کرد: در این راستا با اولویت روستاهای ساحلی، زمین هایی جانمایی شده است که در حال طی مراحل اداری برای انجام تفاهمنامه با تعاونی های مربوط است.
مدیر کشاورزی و شیلات سازمان منطقه آزاد قشم افزود: روستاهای هدف دیگری از جمله رَمکان، کاروان، توشه، گَوَرزین، تُنبان، دهخدا و غیر آن نیز در اولویت دوم قرار دارند.
عبداللهی ادامه داد: برای این روستاها نیز یک زمین مشخص جانمایی می شود تا با متمرکز شدن فعالیت ها، از برخی مشکلات از جمله مسائل بهداشتی، محیط زیستی و غیر آن جلوگیری شود.
وی گفت: سعی می شود تا یازدهم خردادماه جاری زمین ها جانمایی و به تعاونی ها واگذار شود و تعاونی ها مسوول ساماندهی اعضا هستند.
مدیر کشاورزی و شیلات سازمان منطقه آزاد قشم افزود: این سازمان از تاریخ 11 خردادماه امسال فقط به محموله هایی مجوز صادرات ارائه می کند که تاییدیه لازم را از تعاونی های خود تهیه کرده باشند.
عبداللهی خاطرنشان کرد: از این تاریخ با افرادی که در مراکز جانمایی شده مستقر نشوند و تاییدیه نداشته باشند وفق قانون برخورد می شود.
شهرستان قشم شامل جزیره های قشم، لارک و هنگام 150 هزار نفر جمعیت دارد و از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان در آب های خلیج فارس گسترده شده است.

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو