بندر چابهار؛ فرصت های بازرگانی را توسعه می دهد

لینک کوتاه: freena.ir/detail/49416
ساعت 15:00 دوشنبه 3 دی 1397
رئیس‌ ترانزیت و تسهیلات تجارتی افغانستان گفت: بندر چابهار می تواند باعث افزایش رفاه افغانستان و همچنین سایر کشورهای همجوار شود و فرصت های بازرگانی را رونق دهد.

به گزارش فرینا، سید یحیی اخلاقی در نشست کمیته پیگیری اجرایی سازی موافقتنامه چابهار، افزود:  اقدامات عملی در خصوص موافقتنامه چابهار ، علاوه بر سه کشور هند، افغانستان و ایران، باعث انتفاع کشورهای آسیای میانه و سایر کشور های منطقه می شود.
اخلاقی با اشاره به تاکید رئیس جمهور افغانستان مبنی بر اینکه " بندر چابهار  اکسیژنی برای تحرک بیشتر اقتصادی در منطقه است "، گفت: دولت افغانستان تلاش می کند، تجارت خارجی اش را از طریق روش های مختلف ترانزیتی با محور قراردادن بندر چابهار توسعه دهد.
وی تاکید کرد: بندر چابهار می تواند باعث افزایش رفاه افغانستان و همچنین سایر کشورهای همجوار  شود و فرصت های خوب بازرگانی را رونق دهد.
رئیس‌ ترانزیت و تسهیلات تجارتی افغانستان گفت: نشست پیگیری اجرایی سازی موافقتنامه چابهار  اقدام عملی مهم برای رونق بیشتر ترانزیت از طریق چابهار است.
شایان ذکر است، موافقتنامه ترانزیتی سه جانبه بین کشورهای ایران، هند و چابهار با هدف تسریع، تسهیل و ارتقای ترانزیت چابهار و اتصال کشور هند و افغانستان به کشورهای آسیای میانه از طریق بندر چابهار، توسعه صادرات سه کشور و ایجاد کریدور بین المللی بین کشورهای مذکور در خرداد ماه سال ۱۳۹۵ به امضای روسای جمهور ایران و افغانستان و نخست وزیر هند رسید.

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو