14/ ظرفیت های مناطق آزاد کشور برای تبدیل شدن به شهرهای خلاق

لینک کوتاه: freena.ir/detail/49103
ساعت 20:16 سه شنبه 13 آذر 1397
معاون فرهنگی و گردشگری و صنایع خلاق دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: موضوع ایجاد شهرهای خلاق در مناطق آزاد باید به یک مفهوم مشارکتی بین منطقه‌ای تبدیل شده و ایجاد همپوشانی برای پیوستن این مناطق به شبکه شهرهای خلاق می تواند دیپلماسی شهری و فرهنگی در مناطق آزاد را ارتقا دهد.

به گزارش خبرنگار فرینا از جزیره قشم ؛ محمدرضا رستمی در نشست مشترک معاونین و مدیران فرهنگی سازمان‌های مناطق آزاد در جزیره قشم گفت: موضوع شهرهای خلاق در مناطق آزاد می‌بایست با یک نظام‌مندی مشخصی دنبال شود و ضروری است تیم های خلاق و نوآور که دو بخش مکمل یکدیگر هستند در مناطق آزاد روی این موضوع کار کنند.
رستمی تاکید کرد: موفقیت اجرای پروژه شهرهای خلاق در مناطق آزاد در گرو اجرای آن توسط نهادهای مدنی و بخش خصوصی است.
وی با تاکید بر اینکه مفهوم شهر خلاق در مناطق آزاد باید به گفتمان شهر خلاق تبدیل شود گفت: مناطق آزاد و مدیریت توسعه صنایع فرهنگی و خلاق در دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد روی موضوع گفتمان شهر خلاق تمرکز داشته باشند. هر چقدر روی این حوزه کار شود نتیجه آن جلب مشارکت حداکثری و کاهش هزینه های جانبی و در ازای آن خروجی به محتوای مناسب است.
معاون فرهنگی و گردشگری و صنایع خلاق دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی افزود: ادامه داد: پیوستن مناطق آزاد به شبکه شهرهای خلاق مستلزم کار کارشناسی، استفاده از روحیه فرهنگی و مشارکتی، برنامه مدیریتی برای ایجاد زنجیره توسعه بازارهای کسب و کار جدید، پرهیز از موازی کاری و لحاظ نمودن شرایط خاص هر منطقه است.
گفتنی است؛ هفدهمین نشست مشترک معاونین و مدیران فرهنگی اجتماعی و گردشگری سازمان های مناطق آزاد کشور از ۱۳ تا ۱۵ آذرماه در جزیره قشم در حال برگزاری است.
 

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو