12/ اولویت های اصلی دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد برای افزایش توان اقتصادی مناطق آزاد

لینک کوتاه: freena.ir/detail/49101
ساعت 20:04 سه شنبه 13 آذر 1397
معاون فرهنگی، گردشگری و صنایع خلاق دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: جوان‌گرایی، افزایش، شفافیت، یکپارچگی سیستمی فعالیت‌ها واگذاری و مشارکت بخش خصوصی توسعه فرهنگی و عنوان الگوسازی در فعالیت‌های مدیریتی به عنوان مهمترین اولویت های فعالیت دبیرخانه شورای عالی و سازمان‌های مناطق آزاد است که مورد تاکید مرتضی بانک مشاور رئیس جمهور نیز قرار دارد.

به گزارش خبرنگار فرینا از جزیره قشم، محمدرضا رستمی در هفدهمین نشست مشترک معاونین و مدیران فرهنگی اجتماعی و گردشگری افزود: یکی از موضوعات کلیدی که در دستور کار دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد قرار گرفته است جوانگرایی در مدیریت های ستادی و اعضای هیئت مدیره سازمانهای مناطق آزاد بود.
رستمی تأکید کرد: این نوع نگاه می بایست در بدنه معاونت های فرهنگی نیز در مناطق آزاد تسری یابد جوانگرایی یک فرصت و نگاه جدی است که سازمان‌های مناطق آزاد امروزه از آن بهره‌مند شده‌اند و جوانان فرصت استفاده از نیروی جوانی و خلق فرصت های جدید را در مناطق آزاد به دست آورده‌اند.
وی با اشاره به اجرای طرح پنجره واحد خدمات در مناطق آزاد کشور گفت: افزایش شفافیت در عملکرد و موضوعات مالی و اقتصادی در قالب اجرای پنجره واحد خدمات در مناطق آزاد در دستور کار دبیرخانه شورای عالی قرار گرفت و کلیه فرآیندها در این مناطق در یک اتاق شیشه ای قابل ارائه است.
معاون فرهنگی، گردشگری و صنایع خلاق دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با بیان اینکه یکپارچگی سیستمی فعالیت‌ها به حذف زوائد و فرایندهای پیچیده و اضافه منجر می‌شود افزود: بخش خصوصی باید امکان حضور آزاد و فعالانه در مناطق آزاد را پیدا کند و یکپارچگی در فعالیت‌های مناطق آزاد به این امر کمک می کند.
گفتنی است؛ هفدهمین نشست مشترک معاونین و مدیران فرهنگی اجتماعی و گردشگری سازمان های مناطق آزاد کشور از ۱۳ تا ۱۵ آذرماه در جزیره قشم در حال برگزاری است.
 

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو