منطقه آزادماکو برای ایفای نقش در اقتصاد نیازمند برندسازی است

لینک کوتاه: freena.ir/detail/48810
ساعت 19:09 سه شنبه 22 آبان 1397
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور گفت: منطقه آزادماکو برای ایفای نقش در اقتصاد نیازمند برندسازی است و باید گام های بلندتری در این خصوص برداشته شود.

به گزارش فرینا به نقل از ایرنا، محمدرضا رستمی در نشست بررسی نتایج برندسازی فاز اول پروژه منطقه آزاد ماکو افزود: برندسازی به وجود آوردن هویت یا صنعت جدید در این منطقه نیست و باید از داشته های فرهنگی، تاریخی، علمی و طبیعی آن به نفع توسعه این منطقه استفاده کرد.
رستمی گفت: تهیه بسته‌های سرمایه‌گذاری در صنعت، سلامت، ورزش، هنرهای خلاق و گردشگری برای معرفی به سرمایه‌گذاران از اولویت‌های دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد در سال جاری برای برندسازی است.
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با بیان اینکه در گذشته تمرکز بر روی توانمندی‌های باغداری، کشاورزی و دامداری بود و از ظرفیت‌های طبیعت‌گردی و بوم‌گردی کمتر استفاده می شد، افزود: امروز باید علاوه بر توسعه این بخش‌ها، مباحث گردشگری و بوم‌گردی را به عنوان یک امکان جدید مورد توجه قرار دهیم.
گفتنی است، منطقه آزاد ماکو به لحاظ محدوده جغرافیایی شامل شهرستان های ماکو، شوط، پلدشت و شهر مرزی بازرگان بوده و در منتهی الیه شمال غرب کشور واقع است.
مساحت این منطقه حدود پنج هزار کیلومترمربع و جمعیت آن بر اساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 1395، حدود 200 هزار نفر است.
منطقه آزاد ماکو به عنوان بزرگترین منطقه آزاد کشور دارای 140 کیلومتر مرز مشترک با کشور جمهوری آذربایجان و 130 کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکیه است.

شناسه خبری: 48810

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار

گزارش صادرات و واردات 9 ماهه سازمان منطقه آزاد کیش
از تبدیل شدن منطقه آزاد کیش به جزیره نوآورانه حمایت می‌کنیم
سه بانک مطرح کشور خواستار همکاری های گسترده با سازمان منطقه آزاد کیش شدند
گزارش عملکرد صادرات و واردات منطقه آزاد انزلی در 9 ماهه سال 1403
گزارش صادرات و واردات در 9 ماهه سال 1403 سازمان منطقه آزاد اروند

یادداشت

اینچه‌برون؛ دروازه ایران به راه ابریشم و اوراسیا
سیاست‌های گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی مناطق آزاد در دولت چهاردهم
اقتصاد دریا محور، پیشران توسعه مناطق آزاد و ويژه اقتصادي: نه خيلي دور و نه خيلي نزديك
رونق اقتصاد دیجیتال با پیاده‌سازی مدل سیلیکون ولی در مناطق آزاد ایران
لزوم كارآمدي مناطق آزاد و ويژه اقتصادي در جذب سرمايه‌گذاري