«نشست بررسی نتایج برندسازی فاز اول پروژه منطقه آزاد ماکو» برگزار شد

لینک کوتاه: freena.ir/detail/48792
ساعت 19:10 دوشنبه 21 آبان 1397
«نشست بررسی نتایج برندسازی فاز اول پروژه منطقه آزاد ماکو» با حضور مدیرعامل سازمان، معاون فرهنگی، گردشگری و صنایع خلاق دبیرخانه شورایعالی، اعضای کمیته برندسازی مناطق آزاد و صاحب نظران و فعالان این حوزه در منطقه آزاد ماکو برگزار شد.

به گزارش فرینا، معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در این نشست بابیان اینکه برندسازی بوجود آوردن هویت یا صنعت جدید در منطقه آزاد نیست و باید از داشته های فرهنگی، تاریخی، علمی و طبیعی برندسازی کنیم گفت: برندسازی لازمه توسعه پایدار و اقتصاد درونزا در منطقه آزاد ماکو است.

محمدرضا رستمی با اشاره به اینکه جریان برندسازی یکی از ملزومات مناطق آزاد است گفت: دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد اهتمام ویژه برای برند سازی در مناطق آزاد دارد و تدوین و تهیه بسته‌های سرمایه‌گذاری در صنعت، سلامت، ورزش، هنرهای خلاق و گردشگری برای معرفی به سرمایه‌گذاران از اولویت‌های ما در سال جدید در راستای برندسازی مناطق است.

رستمی با بیان اینکه توسعه گردشگری یک ضرورت اقتصادی برای مناطق آزاد است، افزود: برندسازی در رویدادهای فرهنگی و تقویت برندهای موجود از عوامل اصلی جذب گردشگر است.

وی با بیان اینکه در گذشته مرکز بر روی توانمندی‌های باغداری، کشاورزی و دامداری بود و از ظرفیت‌های طبیعت‌گردی و بوم‌گردی کمتر استفاده می شد گفت: امروز باید علاوه بر توسعه این بخش‌های اصلی، مباحث گردشگری و بوم‌گردی را به عنوان یک امکان جدید مورد توجه قرار دهیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو نیز در این نشست گفت: ظرفیت های فرهنگی، تاریخی، مذهبی و طبیعی منطقه آزاد ماکو، به صورت بالقوه زیرساختی بـرای حضور در میدان رقابت جهانی گردشگری است و در این میان، تنوع اقلیمی، طبیعی، میراث فرهنگی و تـاریخی شگفت انگیز و کم نظیر این منطقه راه را برای ارتقا صنعت گردشگری هموارتر کرده است.

غلامرضا سلیمانی افزود: منطقه آزاد ماکو با دارا بودن ظرفیت‌های طبیعی، تاریخی و تنوع آداب و رسوم در شهرها و روستاهای خود از جلوه های نابی برخوردار است، بر این سازمان منطقه آزاد برای بهره مندی و استفاده از ظرفیت های گردشگری شهری و روستایی خود با تدوین برنامه های گسترده اعم از برندسازی در حوزه های مختلف گردشگری و برگزاری جشنواره ها و نمایشگاه های متنوع  درصدد معرفی هر چه بیشتر جاذبه ها و ظرفیت های گردشگری منطقه آزاد ماکو به شهروندان و گردشگران است.

سلیمانی با اشاره به اینکه برندسازی در محصولات منطقه نیز در اذهان مصرف کنندگان موجب تمایز تولیدات می شود گفت: در حقیقت یک برند و نام تجاری ذهنیت مثبتی در مشتری به وجود آورده و او را تشویق به خرید آن کالا می کند.

قائم مقام مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو نیز در این نشست گفت: تبدیل شدن مناطق آزاد کشور به مقصد گردشگری با برندسازی ممکن است و برای این منظور باید ارزش های معنوی و اقتصادی شناسایی شوند.
علیرضا نصیری با بیان اینکه برند سازی یکی از مهم‌ترین ابعاد توسعه است افزود: روی آوردن مناطق آزاد کشور به توسعه گردشگری رویکردی کاملا معقولانه است و در شرایط موجود تحریم ها، توسعه این صنعت بهبود اقتصادی و ایجاد اشتغال در مناطق را به همراه خواهد داشت.

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار

گزارش صادرات و واردات 9 ماهه سازمان منطقه آزاد کیش
از تبدیل شدن منطقه آزاد کیش به جزیره نوآورانه حمایت می‌کنیم
سه بانک مطرح کشور خواستار همکاری های گسترده با سازمان منطقه آزاد کیش شدند
گزارش عملکرد صادرات و واردات منطقه آزاد انزلی در 9 ماهه سال 1403
گزارش صادرات و واردات در 9 ماهه سال 1403 سازمان منطقه آزاد اروند

یادداشت

اینچه‌برون؛ دروازه ایران به راه ابریشم و اوراسیا
سیاست‌های گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی مناطق آزاد در دولت چهاردهم
اقتصاد دریا محور، پیشران توسعه مناطق آزاد و ويژه اقتصادي: نه خيلي دور و نه خيلي نزديك
رونق اقتصاد دیجیتال با پیاده‌سازی مدل سیلیکون ولی در مناطق آزاد ایران
لزوم كارآمدي مناطق آزاد و ويژه اقتصادي در جذب سرمايه‌گذاري