معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور گفت: منطقه آزادماکو برای ایفای نقش در اقتصاد نیازمند برندسازی است و باید گام های بلندتری در این خصوص برداشته شود.
به گزارش فرینا به نقل از ایرنا، محمدرضا رستمی در نشست بررسی نتایج برندسازی فاز اول پروژه منطقه آزاد ماکو افزود: برندسازی به وجود آوردن هویت یا صنعت جدید در این منطقه نیست و باید از داشته های فرهنگی، تاریخی، علمی و طبیعی آن به نفع توسعه این منطقه استفاده کرد.
رستمی گفت: تهیه بستههای سرمایهگذاری در صنعت، سلامت، ورزش، هنرهای خلاق و گردشگری برای معرفی به سرمایهگذاران از اولویتهای دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد در سال جاری برای برندسازی است.
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با بیان اینکه در گذشته تمرکز بر روی توانمندیهای باغداری، کشاورزی و دامداری بود و از ظرفیتهای طبیعتگردی و بومگردی کمتر استفاده می شد، افزود: امروز باید علاوه بر توسعه این بخشها، مباحث گردشگری و بومگردی را به عنوان یک امکان جدید مورد توجه قرار دهیم.
گفتنی است، منطقه آزاد ماکو به لحاظ محدوده جغرافیایی شامل شهرستان های ماکو، شوط، پلدشت و شهر مرزی بازرگان بوده و در منتهی الیه شمال غرب کشور واقع است.
مساحت این منطقه حدود پنج هزار کیلومترمربع و جمعیت آن بر اساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 1395، حدود 200 هزار نفر است.
منطقه آزاد ماکو به عنوان بزرگترین منطقه آزاد کشور دارای 140 کیلومتر مرز مشترک با کشور جمهوری آذربایجان و 130 کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکیه است.