نقش آموزش در توسعه مشاغل بانوان روستایی قشم

لینک کوتاه: freena.ir/detail/47200
ساعت 10:06 شنبه 13 مرداد 1397
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری منطقه آزاد قشم، از برگزاری دوره های آموزشی صنایع دستی با هدف ارتقاء کیفیت، ترویج تولید و مصرف کالای ایرانی خبر داد.

 به گزارش فرینا، سید محمد امین جعفری حسینی گفت: هدف از برگزاری این دوره ها، توانمند سازی اقتصادی، اشتغالزایی روستایی، افزایش توان رقابت پذیری و حضور موثر بانوان در عرصه تولید کالای ایرانی است. 
جعفری حسینی افزود: ترویج و احیای هنرهای بومی، توسعه کمی، بهبود کیفی صنایع دستی، عرضه و صادرات محصولات سنتی از دیگر اهداف برگزاری دوره های مذکور است.
وی گفت: این دوره ها، ویژه بانوان علاقمند به حوزه صنایع دستی و در راستای عمل به تقویم رویدادهای سالانه معاونت فرهنگی سازمان منطقه آزاد قشم در کلیه اقامتگاه های بومگردی و کارگاه های صنایع دستی جزیره در حال برگزاری است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری منطقه آزاد قشم  افزود: آموزش ها به صورت مستمر و به تناسب نیاز و درخواست هر روستا از سوی این اداره کل برنامه ریزی شده، سطح کیفی تولیدات و مهارت در رشته های مختلف را افزایش می دهد. 
جعفری حسینی گفت: با توجه به ماموریت ها و اهداف مهمی که از سوی مدیرعامل منطقه آزاد قشم برای این سازمان در زمینه دستیابی به شعار سال تعریف شده، آموزش در جهت بهبود کیفیت و کمیت محصولات این صنعت می‌تواند موجب ایجاد اشتغال پایدار و توسعه صنایع دستی در سطح جزیره، استان و کشور شود.
لازم به ذکر است، مطابق تقویم رویدادهای سالانه معاونت فرهنگی منطقه آزاد قشم تاکنون دوره های آموزشی مختلفی از جمله کیف بافی، حصیربافی، دوخت لباس های محلی، ماندالا و ... در شهر سوزا، روستای طبل و رمچاه برگزار شده است.
شاخص ترین تولیدات صنایع دستی جزیره قشم گلابتون دوزی، دوخت لباس های محلی، شَک بافی، عودسازی، حصیربافی، سبدبافی، خوس دوزی، زری بافی و برقع دوزی است.
در کنار آن ها ساخت اشیاء گوناگون از انواع صدف، گوش ماهی، مرجان و  بقایای سایر آبزیان از جمله تندیس، قاب و تابلوهای تزئینی، آویزهای فانتزی، گردنبند، گوشواره و گلدان  نیز در این جزیره مورد توجه است.

شناسه خبری: 47200

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو