اعتبار 6 میلیارد ریالی منطقه آزاد قشم در حوزه سلامت روستایی

لینک کوتاه: freena.ir/detail/46983
ساعت 15:23 چهارشنبه 27 تير 1397
مدیر امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم گفت: طرح بهسازی سايت زباله در روستاهای جزیره قشم با حدود 6 میلیارد ریال اعتبار و با هدف افزایش سطح سلامت مردم و کنترل پسماندها آغاز شده است.

به گزارش فرینا، تورج امانی در جمع خبرنگاران افزود: در نخستین مرحله اجرایی این طرح با بررسی سایت دفن زباله در 10 روستای بخش مرکزی با مشارکت مدیریت محیط زیست و مدیریت امور شهري و روستايي سازمان منطقه آزاد قشم و همکاری دهیاران، سایت زباله روستای خالدین برای دپو کردن زباله ها به روش بهداشتی آماده سازی و گود برداری شد.

امانی از روستای خالدین، باغ بالا، تم سُنتی، توریان، ریگو، بُرکه خلف، نخل گل، دفاری، کابُلی و حَمیری در بخش مرکزی جزیره قشم به عنوان 10 روستایی نام برد که در مرحله نخست این طرح آماده سازی خواهند شد.

وی از بازیافت و تهیه کمپوست خانگی از مواد دفعی به عنوان روش های مکمل دفع زباله نام برد و ادامه داد: مشارکت مردم روستایی در دوره های آموزشی این مدیریت و آشنایی آنان با شیوه های نوین اصلاح الگوی مصرف، تفکیک زباله از مبدأ، نحوه مديريت سايت زباله و اهميت دفن بهداشتي زباله ها از برنامه های جانبی طرح بهسازی سایت زباله در روستاهای قشم است.

به گفته مدیر امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم، در این دوره ها همچنین به دهیاران و مردم روستایی در زمینه تهيه كمپوست خانگی و بهداشت محيط نیز آموزش های لازم ارائه می شود.

ذاکری با اشاره به نقش روستاییان و به‌ویژه بانوان در کاهش حجم زباله، افزود: تفكيك زباله از مبدأ به طرح بازيافت آن کمک می کند و محل های دفن زباله در زمان طولانی تری قابل استفاده بوده و آسیب کمتری نیز به منابع محیط زیستی وارد می شود.

به گفته وی، دفن بهداشتي زباله ها به عنوان یکی از شيوه هاي رايج و كنترل شده مي تواند با مديريت صحیح از آلودگي منابع آب، خاك و هوا و همچنين از گسترش بيماري ها در مناطق روستايي هم جلوگیری کند.

مدیر امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم افزود: عدم كنترل پسماندهاي روستايي و انتشار آن ها در محيط روستایی موجب رشد و تكثير انواع ناقلان بيماري زا از جمله حشرات، جوندگان و حيوانات اهلي و وحشي می شود.

جزیره قشم با یکهزار و 500 کیلومتر مربع وسعت، 67 روستا دارد که بخش مهمی از جاذبه های گردشگری این منطقه در محدوده روستاها قرار گرفته و همه ساله شمار زیادی از گردشگران و مسافران جزیره با حضور در روستاهای هدف گردشگری از ظرفیت های ارزشمند آن دیدن می کند. اجرای طرح بهسازی سایت زباله ها از سوی مدیریت امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم علاوه بر ارتقای سطح سلامت مردم روستایی، موجب حضور بیشتر گردشگران در مناطق روستایی نیز می شود.

شناسه خبری: 46983

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو