آشنایی با مزیت های زندگی در قلمرو ژئوپارک جهانی قشم

لینک کوتاه: freena.ir/detail/47057
ساعت 14:40 دوشنبه 1 مرداد 1397
مدیر ژئوپارک جهانی قشم، از تدوین برنامه آموزشی جامع با هدف آشنایی جامعه محلی با مزیت ها و فرصت های زندگی در قلمرو ژئوپارک جهانی قشم توسط این مدیریت خبر داد.

به گزارش فرینا، علیرضا امری کاظمی با اعلام این مطلب عنوان کرد: این طرح آموزشی در راستای برنامه های سازمان جهانی یونسکو به منظور آشنایی بهتر جوامع محلی با برند جهانی ژئوپارک و شیوه های استفاده از این مزایای این ژئوپارک خاورمیانه است.
وی ادامه داد: برای بهره گیری و دستیابی به امتیازات زندگی در یک ژئوپارک جهانی به شناخت، آشنایی با مفاهیم پایه و تعامل دو جانبه نیاز است.
مدیر ژئوپارک جهانی قشم عنوان کرد: در طرح آموزشی جامع ژئوپارک جهانی قشم از پتانسیل کارشناسان این مدیریت بر اساس حوزه های تخصصی و نیازهای منطقه استفاده شده است.|
به گفته وی، استفاده از پتانسیل علمی پرسنل ژئوپارک، با کاهش هزینه های معمول به ایجاد انگیزه و ارتقاء سطح فعالیت های کارشناسان نیز کمک می کند.
امری کاظمی با اشاره به آغاز این دوره ها از ابتدای مرداد ماه افزود: نخستین گروه هدف در این طرح جامع، دانش آموزان مدارس متوسطه اول و دوم هستند.
مدیر ژئوپارک جهانی قشم بیان داشت:  سالن موزه ژئوپارک در شهر قشم  و روستاهای سهیلی، طبل و دولاب از روستاهای بخش مرکزی و غربی جزیره محل برگزاری این کلاس های آموزشی است.
امری کاظمی از آموزش اصول و مبانی و فلسفه ژئوپارک، زمین شناسی جزیره قشم، آشنایی با طبیعت و زیستگاه های طبیعی، جنگل های حرا و تنوع زیستی، توانمندسازی جوامع محلی، توسعه اقتصادی روستاها و معماری قشم به عنوان سرفصل های آموزشی در این طرح نام برد.
مدیر ژئوپارک جهانی قشم گفت:  گروه های بعدی هدف در این طرح، فعالان و داوطلبان جامعه محلی در رده های سنی مختلف، همچنین کارشناسان و کارکنان سازمان منطقه آزاد قشم هستند.

شناسه خبری: 47057

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو