امحاء کالاهای منقضی و متروکه در منطقه آزاد ارس

لینک کوتاه: freena.ir/detail/46892
ساعت 15:25 چهارشنبه 20 تير 1397
مدیر غذا و داروی سازمان منطقه آزاد ارس گفت: فرآورده های غیرمجاز و غیر منطبق با استاندارد ملی و ضوابط سازمان غذا و دارو همزمان با سراسر کشور در منطقه آزاد ارس معدوم شد. 

به گزارش فرینا، مهدی غفاری، با اعلام این خبر گفت: 1719 کیلوگرم فرآورده کیک با برند ETI POP KEK محصول کشور ترکیه همزمان با سراسر کشور درمنطقه آزاد ارس معدوم سازی شد.  
وی افزود: این فرآورده به ارزش 320 میلیون ریال به دلیل استفاده بیش از حد مجاز از نگهدارنده سوربات، غیر قابل عرضه به بازار بود و به منظور صیانت از سلامت جامعه با اخذ دستور دادستان معدوم و از چرخه مصرف انسانی خارج شد.  
غفاری سلامت و اصالت کالاها را خط قرمز واردات هرگونه فرآورده سلامت محور به منطقه آزاد ارس عنوان کرد و گفت: در راستای صیانت از سلامت شهروندان و حفظ نیک نامی بازار ارس، واردات فرآورده های غیرمجاز از قبیل زیتون پومیس، پودر فلفل قرمز با برند YILBA و سایر فرآورده های غیر منطبق با ضوابط استاندارد و سازمان غذا و دارو ممنوع بوده و در این خصوص اطلاع رسانی لازم انجام شده است. 
وی خاطرنشان کرد: استراتژی مدیریت غذا و داروی سازمان در خصوص صیانت از سلامت جامعه تمرکز بر جمع آوری و امحای کالاهای تاریخ گذشته، غیر مجاز و غیر قابل عرضه به بازار بوده و در این راستا از زمان راه اندازی مدیریت غذا و داروی ارس بیش از 302 تن فرآورده غیر مجاز جمع آوری و پس از اخذ نتایج آزمایشگاهی با همکاری دستگاه های اجرایی مرتبط معدوم و از چرخه مصرف انسانی خارج گردیده است.  
وی در پایان تاکید کرد: با اخذ تفویض اختیارات سازمان غذا و دارو، کلیه امورات مربوط به صدور مجوز ترخیص و مصرف مواد اولیه و فرایند شده از طریق مدیریت غذا و داروی سازمان منطقه آزاد ارس صورت می پذیرد.

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو