ارس 16 / صنایع خلاق اقتصاد خلاق و پایدار را تشکیل می دهد

لینک کوتاه: freena.ir/detail/46774
ساعت 11:54 پنج‌شنبه 7 تير 1397
كارشناس ستاد توسعه فن آوري هاي نرم و هويت ساز معاونت علمي فنآوري ریاست جمهوری در شانزدهمین نشست معاونین و مدیران فرهنگی، اجتماعی و گردشگری مناطق آزاد کشور که به میزبانی منطقه آزاد ارس برگزار می شود گفت: سرمایه بخش خصوصی و صنایع خلاق باید تضمین و رو به رشد باشد و در واقع صنایع خلاق اقتصاد خلاق و پایدار را تشکیل می دهد.

به گزارش فرینا، مهرداد مشیری گفت: اقدامات لازم برای جلوگیری از سرگردانی صنایع خلاق به دلیل فرایندهای اداری در حال انجام است.
وی افزود: کسب و کارهای نوین ، تولید محتوا، بازیهای رایانه ای، صنایع دستی و گردشگری، انیمیشن، اسباب بازی، طراحی مد و لباس، خوشه های اولویت دار مورد حمایت معاونت علمي فنآوري ریاست جمهوری است.
مشیری با اشاره به اینکه صندوق سرمایه گذاری صنایع خلاق در حال راه اندازی است گفت: خدمات زیرساختی و آزمایشگاهی و ارائه تسهیلات تخصصی نظام وظیفه، حفاظت از حقوق معنوی و فکری و مشاوره های تخصصی مورد تاکید است.
وی تاکید کرد: خدمات معاونت علمي فنآوري ریاست جمهوری در مناطق آزاد کشور ویژه و تخصصی خواهد بود و مهمترین صنایع مزیت دار در مناطق آزاد، گردشگری صنایع دستی، انیمیشن، خدمات بازاریابی و فروش و اسباب بازی هستند.
شانزدهمین نشست معاونین و مدیران فرهنگی، اجتماعی و گردشگری مناطق آزاد کشور تا روز جمعه هشتم تیرماه در منطقه آزاد ارس ادامه خواهد داشت.
کارگاه صنایع خلاق فرهنگی همزمان با گردهمایی معاونین فرهنگی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و سازمان های مناطق آزاد کشور در منطقه آزاد ارس برگزار شد.

شناسه خبری: 46774

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو