رشد ۶۸ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بندر کیش

لینک کوتاه: freena.ir/detail/45894
ساعت 11:55 سه شنبه 21 فروردين 1397
مدیر اداره بندر و دریانوردی کیش گفت: تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی و غیر نفتی در بندر کیش رشد ۶۸ درصدی یافت و در این میان ترابری مسافران دریایی ۱۶۳درصد بیشتر شد.

به گزارش فرینا، احمد شهریاری درباره عملکرد بندر کیش در دوره زمانی ۱۲ ماهه سال۹۶، افزود: طی یکسال گذشته، در مجموع۳ میلیون و ۵۰۲ هزار و ۸۱۷ تن انواع کالای نفتی و غیر نفتی در این بندر تخلیه و بارگیری شدکه در مقایسه با سال پیش از آن، افزایش ۶۸درصدی به ثبت رسید.
شهریاری گفت: از این میزان، سه میلیون و ۱۷۸ هزار و ۱۲ تن به کالای غیر نفتی با رشد ۷۶ درصدی و ۳۲۴ هزار و ۸۰۵ تن کالای نفتی با رشد ۱۳ درصدی اختصاص دارد.
وی افزود: طی دوره زمانی ۱۲ ماهه سال ۹۶، بالغ بر دو هزار و ۱۵۲ تن از کالاها غیرنفتی به خارج از کشور صادر شد.
مدیر اداره بندر و دریانوردی کیش همچنین حجم واردات کالاهای غیرنفتی در ۱۲ ماهه سال ۹۶ را رقمی بالغ بر ۴۳۵ هزار و ۱۲ تن اعلام کرد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۰ درصد کاهش داشته است.یک میلیون و ۷۰۳هزار و ۹۶۷ تن کالای غیر نفتی در این بندر، کابوتاژ شد.
شهریاری مجموع تردد شناورها به بندر کیش در ۱۲ ماهه سال گذشته را ۱۵ هزار و ۴۰۹ فروند با رشد ۱۸ درصدی اعلام و خاطرنشان کرد: از این تعداد، ۶۹۲ فروند شناور بالای هزار تن و ۱۴ هزار و ۱۷ فروند زیر هزار تن وزن داشته است.
مدیر اداره بندر و دریانوردی کیش از افزایش ۱۶۳ درصدی ترابری مسافر و رشد ۸ درصدی گشت های تفریحی دریایی در سال ۹۶ در مقایسه با سال گذشته آن خبر داد و افزود: طی این مدت یک میلیون و ۱۸ هزار و ۸۰۶ نفر از طریق شناورهای مسافری و همچنین ۴۹۰ هزارو ۶۸۱ گشت دریایی با استفاده از شناورها و کشتی های تفریحی در این جزیره به ثبت رسید.

شناسه خبری: 45894

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو