گردشگری قشم در انتظار جام جهانی 2022 قطر

لینک کوتاه: freena.ir/detail/40410
ساعت 17:10 يکشنبه 3 ارديبهشت 1396
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم گفت: جام جهانی 2022 قطر فرصتی مناسبی برای معرفی توانمندی های گردشگری ایران به دنیاست.

به گزارش فرینا به نقل از ایسنا، سیدمحمدامین جعفری حسینی در نشست هم اندیشی دانشجویان جزیره با مسئولین میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: باید برای این اتفاق بزرگ ورزشی که میلیون ها گردشگر را به خاورمیانه می کشاند برنامه ریزی کنیم تا بتوانیم سهم خود را از گردش مالی این رخداد به دست بیاوریم.

وی با بیان رشد سریع کشور مالزی در صنعت گردشگری، افزود: مالزی با تکیه بر تاکتیک ها و تکنیک های دانش محور در کمتر از 20 سال جهش چشمگیری در گردشگری داشت و ما هم باید از این تجربه ها درس بگیریم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم استفاده از توان دانشجویان در مستندنگاری اقامتگاه های بوم گردی را نخستین قدم در هم افزایی راهبران گردشگری جزیره و جامعه دانشگاهی دانست.

وی ادامه داد: هم اکنون 53 اقامتگاه های بوم گردی در جزیره زیبای قشم به گردشگران خدمات ارائه می کنند و به گفته معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تعدادی از این اقامتگاه ها جزو استانداردترین اقامتگاه های ایران هستند.

جعفری حسینی گفت: با این وجود دانشجویان می توانند پس از شرکت در کارگاه های آموزشی و بررسی میدانی اقامتگاه ها به ما کمک کنند تا تمام این مراکز با استانداردهای روز دنیا منطبق کنیم.

وی ادامه داد: پس از اقامتگاه های بومگردی، کیفیت ارائه خدمات در هتل های جزیره هم باید به استاندارد بین المللی ارتقا پیدا کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم گفت: یکی از اتفاقات مثبتی که نوروز امسال به وقوع پیوست افزایش مدت زمان ماندگاری مسافر در جزیره بود.

وی افزود: مدت زمان حضور مسافر در جزیره پارسال یک و 9 دهم روز بود در حالیکه این مدت در نوروز امسال به چهار و هشت دهم روز رسید.

به گفته جعفری حسینی این آمار بر اساس فاصله میانگین ورود و خروج مسافران در فرودگاه بین المللی قشم و خودرو ها در اسکله لافت- پهل تهیه شده است.    

وی گفت: افزایش زمان نگه داشت گردشگر در جزیره موجب چرخش بیشتر چرخ اقتصاد می شود و البته برای تحقق این موضوع باید زیرساخت های لازم فراهم باشد.    

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم مشارکت دانشگاهیان را راهگشای توسعه گردشگری مبتنی بردانش به عنوان موتور محرک چرخ اقتصاد جزیره دانست.

وی ادامه داد: مشارکت دانشجویان و استادان دانشگاه در توسعه گردشگری علاوه بر ایجاد دانایی که منجر به افزایش بهره وری و ارزش افزوده در این صنعت می شود به حفظ محیط زیست هم کمک می کند.

حسینی جعفری گفت: گردشگری مبتنی بر دانش به عنوان یک صنعت سبز و بدون آلایندگی در جهان شناخته شده و سفره های مردم را پررونق می کند، توسعه آن باید به صورتی باشد که آسیبی به طبیعت وارد نشود و این سفره ها را به حفره تبدیل نکند.

نشست هم اندیشی دانشجویان و استادان دانشگاه جزیره با مسئولین میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با محوریت« نقش دانشگاه در توسعه گردشگری جزیره»  در مرکزبین المللی رشد قشم برگزار شد.

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو