سايه سنگين جنگ بر گردشگري ليبي

لینک کوتاه: freena.ir/detail/13220
ساعت 16:25 چهارشنبه 11 خرداد 1390
به رغم تلاش‌هاي هفت ساله ليبي در جذب گردشگر با تسهيل امور صدور رواديد و افزايش زيرساخت‌هاي مسافرتي، گردشگري اين کشور تحت تاثير ناآرامي‌هاي داخلي کاملا ويران شد.

به گزارش بنا (bena) و به نقل از خبرگزاري فرانسه، پس از بازپس دهي تجهيزات اتمي در سال 2003، ليبي با تسهيل قوانين صدور رواديد و برگزاري تورهاي مختلف گردشگري به نقاط تاريخي و تورساهارا، اگرچه موفق به رونق گردشگري خود شد اما در مدت زمان کوتاهي تمام آن را از دست داد.

اين کشور نفت‌خيز شمال آفريقا، هرچند در جذب نيروي کار از آفريقا،‌ آسيا و حتي کشورهاي عربي محدوديتي نداشت، اما اين حوزه را متوجه محدوديت‌هاي جذب گردشگر غربي کرد تا جايي که در سال 2007 به انتخاب سايت مسافرتي «سياره تنها (Lonely Planet)» به «کشوري با تمام جاذبه‌ها» لقب گرفت.

در حال حاضر بيشتر مناطق گردشگري ليبي همچون «بيابان صحرا» و «ويرانه‌هاي تمدن‌هاي باستاني» اگرچه به دور از درگيري‌ها مانده اند ، اما هيچگونه گردشگري به اين امکان مسافرت نمي‌کند.

ويرانه‌هاي غربي و شرقي ليبي همچون شهر «قورينه» از جمله اين جاذبه‌هاي تاريخي است که اکنون هيچ اثري از هزاران گردشگري که سال گذشته آن را بازديد کرده اند وجود ندارد.

ليبي امروز به کشوري تبيدل شده که نه تنها صنعت گردشگري بلکه ذخايز نفتي آن نيز قادر به احيا اقتصاد نابوده شده آن نيستند. به عقيده کارشناسان، تا «قذافي» زنده است،‌ گردشگري به اين کشور قدم نخواهد گذاشت.
109

شناسه خبری: 13220

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو