روستاي تيس، پايلوت واحدهاي استيجاري سازمان منطقه آزاد چابهار

لینک کوتاه: freena.ir/detail/10794
ساعت 16:25 چهارشنبه 11 خرداد 1390
براي نخستين بار در نوروز سال جاري روستاي تيس در منطقه آزاد چابهار پايلوت راه اندازي اماکن اقامتي استيجاري گردشگران مي‌شوند.

به گزارش بنا (bena) سعيد علي بزرگ زاد، مديرکل فرهنگي – اجتماعي سازمان منطقه آزاد چابهار روز گذشته در پانزدهمين نشست کميته گردشگري مناطق آزاد، با اعلام اين خبر در رابطه با برنامه‌هاي نوروز سال ۹۰ سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: سال گذشته منطقه آزاد چابهار ميزبان ۲۵۰ هزار گردشگر نوروزي بود و با توجه به بافت عشايري و روستايي شهرستان چابهار اغلب ميهمانان در ايام نوروز براي اقامت به منازل اقوام رفته و گاهي يک خانواده چابهاري تا ۲۵ نفر مي‌ه‌مان را در ايام اسکان مي‌دهد ولي در نوروز سال جاري ما براي نخستين مرتبه تصميم به اجراي اماکن استجاري گرفتيم و به عنوان نمونه و پايلوت نيز در روستاي تيس که در داخل مجموعه منطقه آزاد چابهار است نيز شروع خواهيم کرد.

وي در رابطه با اولويت‌هاي برنامه‌هاي اين سازمان براي ايام تعطيلات نوروز اظهار داشت: با توجه به هزينه‌هاي بالاي سفر براي استان‌هاي دور دست، محدود بودن اماکن دائمي و کمپ‌هاي اقامتي در نوروز سال جاري با مساعدت و همکاري معاونت گردشگري و سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري بيشترين برنامه ريزي ما بر روي جذب گردشگران استان سيستان و بلوچستان و استان‌هاي همجوار است.

همچنين در رابطه با توسعه ورزشهاي دريايي در اين سازمان گفت: در رابطه با توسعه ورزشي – تفريحي و فرهنگي منطقه نيز با محوريت توسعه ورزشهاي دريايي اقداماتي را از ايام دهه فجر و هفته وحدت شروع کرده‌ايم و در نوروز نيز ادامه خواهيم داد.

بزرگ زاد با اشاره به برگزاري توردوچرخه سواران سازمان منطقه آزاد چابهار در دهه فجر و هفته وحدت خاطر نشان کرد: در ايام نوروز سال گذشته سازمان منطقه آزاد چابهار مسابقات شترسواري را برگزار کرد که بسيار مورد استقبال گردشگران قرار گرفت و در سال جاري نيز براي نخستين بار ارابه راني با ش‌تر و کارناوال شاري را برپا مي‌کنيم.

وي در رابطه با برنامه‌هاي سال آينده حوزه گردشگري سازمان منطقه آزاد چابهار نيز اظهار داشت: يکي از مهم‌ترين برنامه‌هاي ما در حوزه گردشگري براي سال ۹۰، پيگيري مصوبات اجرا نشده کميته گردشگري است، اگرچه کار‌ها شروع شده است به عنوان مثال با وجود اينکه اعتبارات مصوب در رابطه با ايجاد بازرچه‌هاي صنايع دستي هنوز محقق نشده‌اند ولي ما تاکنون طي ۴ سال آموزش صنايع دستي را با محوريت زنان سرپرست خانوار داشته‌ايم و با هماهنگي اداره ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان گواهينامه‌هاي مربوط آن نيز اعطاء شده است ولي فضاي موجود براي راه اندازي نمايشگاه و توسعه اين فعاليت‌ها کافي نيست.

مديرکل فرهنگي – اجتماعي سازمان منطقه آزاد چابهار با اشاره به قابليت‌هاي بکر گردشگري اين سازمان يادآور شد: زون گردشگري سازمان منطقه آزاد چابهار از روستاي تيس تا گيت شمالي منطقه ادامه دارد و با وجود طرح‌هاي مختلف تهيه شده همچنان بکر است. در همين رابطه ما دو طرح مطالعاتي باغ شهر با ۱۲۰ پروژه و طرح جامع گردشگري را در فاز صفر داريم که اميدواريم براي آغاز فاز اول آن مورد مساعدت و همکاري قرار گيريم.

وي همچنين توسعه ورزشهاي دريايي، هتل و ساير خدمات گردشگري را مورد استقبال سرمايه گذاران اين منطقه خواند و گفت: با توجه به اينکه طي سالهاي گذشته هيچ گونه تسهيلاتي به سرمايه گذاران منطقه آزاد چابهار تعلق نگرفته است پيشنهاد مي‌کنيم نسبت به اين موضوع نيز در کميته گردشگري مصوبه‌اي در نظر گرفته شود. ۲۰۲

شناسه خبری: 10794

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو