روابط عمومی در عصر توسعه رسانه روابط عمومی از منظرهای مختلف تعریف شده و رایجترین تعریف در ارتباط با آن، علم مدیریت چرخش دو سویه اطلاعات بین یک فرد یا سازمان با عموم جامعه اطلاق میشود.
توسعه منطقهای، در گرو بسط فرهنگی در دنیای ارتباطات و روابط پرسرعت امروزی، بیتردید نقش روابط عمومی در بدنه هر سازمانی یکی از مهمترین بخشها از منظر توسعه ارتباطات دورن و برون سازمانی در مسیر رسیدن به اهداف و برنامههای کلان مجموعه سازمانها است.
ایران در مهمترین مسیر تجاری شمال ـ جنوب آسیا راهگذر شمال ـ جنوب که دو بال شرقی و غربی آن نیز از قزاقستان تا بلغارستان تداوم یافته است، تقاطعی بزرگ به مرکزیت تهران و مهمترین مسیر تجارت بینالمللی است که از ایران میگذرد.