مطالعات تفصيلي مديريت يکپارچه زائر در دستور کار قرار گرفت

لینک کوتاه: freena.ir/detail/9895
ساعت 16:25 چهارشنبه 11 خرداد 1390
به گفته مدير کل ميراث فرهنگي،‌صنايع‌دستي و گردشگري خراسان رضوي انجام مطالعات تفصيلي مديريت يکپارچه زائر در دستور کار شرکت سرمايه‌گذاري توسعه گردشگري خراسان رضوي قرار گرفت.

به گزارش بنا(bena)، محسن لشکري ضمن بيان اين مطلب افزود: عزيمت بيش از 20 ميليون زائر و مسافر به مشهد مقدس تحت عنوان گردشگر، ظرفيت بسيار مناسبي را براي توسعه صنعت گردشگري در خراسان رضوي فراهم نموده است.

وي تصريح کرد: مطالعات تفصيلي طرح مديريت زائر که در فاز بندي‌هاي مشخص اجرايي خواهد شد اين امکان را فراهم مي‌سازد تا بخشي از مسائل و مشکلات از جمله حمل و نقل، امکانات اسکان و پذيرايي گردشگران با بهره‌گيري از تجارب به دست آمده علمي روز دنيا حل و ساماندهي گردد.

لشکري گفت: ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري خراسان رضوي از طرح مديريت يکپارچه زائر حمايت مي‌کند.

وي افزود: پتانسيل زائر‌پذيري در مشهد مقدس با توجه به ويژگي‌هاي اقليمي، تاريخي و توان محيطي با هيچ جاي دنيا قابل مقايسه نمي‌باشد لذا بخش‌هاي دولتي مرتبط لزوماً مي‌بايست زيرساخت‌هاي لازم را براي تحقق اين طرح مهم مهيا ساخته تا با تقويت بخش خصوصي اجرا طرح سريع‌تر و با ضريب اطمينان بيشتري اجرا گردد. وي موفقيت طرح مديريت يکپارچه زائر را در گرو همکاري‌هاي همه جنبه بخش‌‌هاي دولتي ارزيابي کرد.

مدير کل ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري خراسان رضوي ادامه داد: از هر گامي که منجر به تسريع در آغاز اجراي مديريت يکپارچه زائر مي‌شود به طور جدي حمايت ‌مي‌کنيم وي که در جمع اعضاي کميته راهبردي طرح مديريت زائر حضور يافته بود گفت: تجارب ارزشمندي در زمينه مديريت زائر در مشهد وجود دارد که مي‌بايست از اين تجربه‌ها نيز استفاده بهينه صورت گيرد.

وي به روز رساني، ساماندهي و استفاده مطلوب از ظرفيت‌هاي موجود را بخشي از اهداف طرح مديريت يکپارچه زائر برشمرد و افزود بايد سعي شود زمان آغاز اجراي طرح مذکور به حداقل ممکن برسد. لشکري گفت: اجراي طرح مديريت يکپارچه زائر موجب استفاده بهينه از هتل‌ها، مهمانسراها و مهمانپذيرها خواهد شد. 200

شناسه خبری: 9895

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو