ساماندهي قلعه پرتغالي ها در شهر قشم آغاز شد

لینک کوتاه: freena.ir/detail/9869
ساعت 16:25 چهارشنبه 11 خرداد 1390
مديرکل گردشگري، ميراث فرهنگي و صنايع دستي سازمان منطقه آزاد قشم از آغاز فعاليت ساماندهي قلعه پرتغالي ها در شهر قشم خبر داد.

داود احمدي، مديرکل گردشگري، ميراث فرهنگي و صنايع دستي سازمان منطقه آزاد قشم با اعلام اين خبر در گفتگو با خبرنگار بنا(bena)، افزود: قلعه پرتغالي هاي شهر قشم بعنوان يک اثر تاريخي بجا مانده از دوران استعمار پرتغال در حال ساماندهي و آماده سازي براي جذب توريست مي باشد.

وي گفت: عمليات پاکسازي محيط داخل و پيراموني قلعه پرتغالي هاي شهر قشم با لايروبي چاه و آب انبارهاي مختلف و جمع آوري زباله ها از دو هفته گذشته آغاز شده و کار مرمت اوليه بخش هاي تخريب شده و استحکام بخشي آن نيز در دست اقدام است.

مديرکل گردشگري سازمان منطقه آزاد قشم تصريح کرد: با نصب تابلوهاي مورد نياز، درب ورودي قلعه و نورپردازي اين اثر تاريخي، اين محل با چشم انداز بسيار زيبا در کنار آبهاي نيلگون خليج فارس از موقعيتي منحصر بفرد جهت گردشگري و برگزاري جشنواره هاي مختلف برخوردار خواهد بود.

وي گفت: پرتغالي ها طي دوران صفويه با هدف تسلط بر آبراه حياتي تنگه هرمز با اشغال جزيره قشم اقدام به ساخت قلاع مختلف در شهر قشم، جزيره هرمز و لارک نمودند.

احمدي در پايان خاطرنشان کرد: با گذشت بيش از 110 سال از اشغال جزيره قشم، امامقلي خان سردار نامي ايران با يورش به پرتغالي ها، جزيره قشم را از چنگال استعمارگران خارج کرد.

قلعه بجا مانده از يورش استعمار پرتغال در شهر قشم با گذشت زمان چند صد ساله نيازمند ساماندهي و مرمت بود که در دوره جديد مديريت سازمان منطقه آزاد قشم و ايجاد ساختار اداره ميراث فرهنگي در اين سازمان شاهد توجه ويژه به اين اثر تاريخي هستيم.
206

شناسه خبری: 9869

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو