سرمايه گذاري 3 تريليون دلاري شواري همکاري خليج فارس در بخش گردشگري

لینک کوتاه: freena.ir/detail/9819
ساعت 16:25 چهارشنبه 11 خرداد 1390
کشورهاي عضو شوراي همکاري خليج فارس قصد دارند تا سال 2020 مبلغ 3 تريليون دلار در بخش گردشگري و زير ساخت ها سرمايه گذاري کنند.

به گزارش بنا(bena) به نقل از خليج تايمز، اين کشورها قصد دارند با صرف چنين هزينه اي اقتصاد و صادرات خود را گسترش داده و از مزاياي روابط تجاري رو به رشد با کشورهاي چين و هند بهره ببرند.

از آنجايي که طي سال هاي اخير نياز اين کشورها به متنوع سازي اقتصادي افزايش يافته، تمرکز بر رشد و سرمايه گذاري در بخش هاي تجاري تبديل به يکي از استراتژي هاي مهم در برخي کشورهاي منا شده است.

کشورهاي داراي منابع غني، مانند عربستان و امارات به طور چشمگيري سرمايه گذاري در بخش خدمات را افزايش داده اند تا بتواند صادرات و اقتصاد خود را متنوع کنند.

اين در حالي است که نفوذ و تاثير اقتصاد چين به عنوان بزرگترين واردکننده خدمات با بيش از 100 ميليارد دلار واردات و هند بر منطقه منا (خاور ميانه و شمال آفريقا)، در حال افزايش است.

با وجود آنکه کشورهاي منطقه منا نقش کوچکي در تجارت خدمات در سطح جهاني دارند برخي کشورها از جمله مراکش، مصر، لبنان و تونس در ميان 30 صادرکننده خدمات در سراسر جهان هستند.

انتظار مي رود منطقه منا که از موقعيت جغرافيايي خوبي برخوردار است، به يک قطب اصلي خدمات و حلقه اتصال آسيا، اروپا و آفريقا تبديل شود.
/201

شناسه خبری: 9819

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو