ابراز تمايل تجار افغان براي سرمايه گذاري در منطقه ويژه سلفچگان

لینک کوتاه: freena.ir/detail/9657
ساعت 16:25 چهارشنبه 11 خرداد 1390
يک هيات تجاري افغانستان ضمن بازديد از منطقه ويژه اقتصادي سلفچگان ، بر تمايل تجار افغاني براي همکاري با جمهوري اسلامي ايران و سرمايه گذاري در منطقه منطقه ويژه اقتصادي سلفچگان تاکيد کردند.

به گزارش بنا (bena) اين هيات که شامل تجاري متشکل از بازرگاناني در عرصه هاي مختلف اقتصادي مانند صنايع غذايي ، راه و ساختمان ، دارويي ، ماشين سازي ، پوشاک و نساجي بودند از بخشهاي مختلف صنعتي اين منطقه بازديد کرده و با مديران کارخانجات ديدار و گفتگو کردند.

عبدالعزيز لقماني ، يکي از تجار افغاني اعزامي در اين هيات ضمن تقدير از فعاليت هاي صنعتي در منطقه ويژه اقتصادي سلفچگان گفت : افغانستان به دليل وضعيت جنگي و محرويمت آن نياز به اساسي به صنايع ساختماني و راه سازي مانند گچ ، سيمان ، سنگ ، قير و ... دارد و تجار افغاني در صورت توافقات تمايلي زيادي براي خريد از جمهوري اسلامي ايران را دارند.

بر همين اساس و با توجه به نياز افغانستان به محصولات ساختماني و مهجوريت اين کشور و آغاز فعاليت هاي ساختماني ، مصطفي تافته ، مدير عامل يکي از کارخانجات توليد سنگ در منطقه ويژه اقتصادي سلفچگان ، در رابطه با مشکلات همکاري با اين کشور ، امنيت افغانستان را يکي از مشکلات فعاليت تجار ايراني در اين کشور خواند و بيان داشت: عراق و افغانستان از کشورهاي هدف صادراتي ما است ولي عدم امنيت کافي در اين کشورها ما را دچار مشکل مي کند.

حسين کرماني، مديرعامل يک واحد توليدي نيز که محصولات خود را به عراق، افغانستان، کوزوو و لبنان صادر مي کند در بازديد اين هيات گفت: اين کارخانه طرح تامين محصولات بازارهاي حوزه درياي خزر را نيز در دستور کار خود دارد.202

شناسه خبری: 9657

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو