راه اندازي سايت تخصصي رصد ستارگان در جوار کوه هاي مريخي چابهار

لینک کوتاه: freena.ir/detail/9602
ساعت 16:25 چهارشنبه 11 خرداد 1390
به گفته سرپرست معاونت سرمايه گذاري و طرح هاي اداره کل ميراث فرهنگي سيستان و بلوچستان،سايت تخصصي رصد ستارگان به منظور جذب گردشگران در جوار کوه هاي مريخي چابهار راه اندازي مي شود.

مصطفي خسروي، با اعلام اين خبر در گفتگو با خبرنگار بنا (bena) افزود: منطقه نمونه گردشگري مينياتور در حاشيه درياي عمان و مسير چابهار – گواتر (جنوب شرقي ترين قسمت کشور و مرز پاکستان) قرار دارد که به دليل قرار گرفتن در بين کوه و دريا به اعتقاد کارشناسان مي تواند جزء يکي از بهترين رصدگاه هاي ستارگان کشور باشد.

با اشاره به احداث تاسيسات اقامتي در اين منطقه اظهار داشت : مجتمع مينياتور در 45 کيلومتري محور چابهار- بريس واقع شده است و در حال حاضر 90 سکوي رصد در مجتمع مينياتور ساخته شده است.

وي خاطر نشان کرد: محوطه سازي، تأسيس شش واحد اقامتي، دو واحد خوابگاهي به مساحت 100 متر مربع، جدول گذاري اردوگاه‌هاي تفريحي و 16 آلاچيق، رستوران، مغزه، وضو خانه و نماز خانه از ديگر اقدامات انجام شده براي ايجاد رفاه گردشگران اين مجتمع است.

سرپرست معاونت سرمايه گذاري و طرح هاي اداره کل ميراث فرهنگي سيستان و بلوچستان با اشاره به مشکلات تامين آب و برق براي اين مجموعه بيان داشت: با توجه به بعد مسافت و مشکلات تامين آب در کل استان سيستان و بلوچستان در حال حاضر آب مورد نياز اين مجموعه از طريق مخازن آب تامين مي شود و تامين برق آن نيز با توجه به وجود 300 روز آفتابي در اين استان درصدد استفاده از انرژي خورشيدي و بهره برداري از اين قابليت نسبتا انحصاري داريم.
202

شناسه خبری: 9602

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو