تصميمات جديد براي حرکت شتابان بندر شهيد رجايي به سمت هاب منطقه

لینک کوتاه: freena.ir/detail/9601
ساعت 16:25 چهارشنبه 11 خرداد 1390
مدير کل بنادر و دريانوردي هرمزگان از اتخاذ تصميمات جديد براي سرعت بخشيدن به حرکت شتابان بندر شهيد رجايي براي دستيابي به بندر هاب منطقه خبر داد.

به گزارش بنا(bena)، به نقل از روابط عمومي اداره کل بنادر و دريانوردي هرمزگان ، علي اکبر صفايي در نشست خبري مديران کل عضو شوراي حمل و نقل استان که مناسبت روز حمل ونقل برگزار شد با اشاره به مصوبات سفر معاون اول رئيس جمهور به اين بندردر اوايل امسال گفت : علاوه بر تصميمات اتخاذ شده در آن سفر ، مصوبات جديدي اخذ گرديد که با اجراي آن سرعت رشد و حرکت شتابان اين بندر براي حرکت به سمت بندر "هاب" منطقه افزايش خواهد يافت.

وي گفت : تا پيش از اين کالاهايي که از بنادر خارجي وارد بنادر کوچک مي شدند مشمول 20 درصد معافيت سود بازرگاني مي شدند که بر اساس مصوبه جديد در صورتي که اين کالاها از طريق بندر شهيد رجايي ترانشيپ شود مشمول معافيت سود بازرگاني خواهد شد.صفايي پيش بيني کرد : با اجراي اين مصوبه سالانه 150 تا 200 هزار TEUکانتينر به عمليات بندر شهيد رجايي افزوده شود.

وي در عين حال از تفويض اختيار وضع تعرفه رقابتي به سازمان بنادر خبر داد و افزود: در بنادر بزرگ دنيا مدير بندر اختيار دارد با خطوط کشتيراني و ساير مشتريان بندر بر سر تعرفه مذاکره نمايد که با تفويض اختيار اين موضوع به سازمان بنادر ، گام مهم در جهت دستيابي به اهداف تعيين شده برداشته مي شود.

مدير کل بنادر و دريانوردي هرمزگان گفت : همچنين مقرر شده شعب مستقل بانک ها جهت فعاليت هاي ارزي ايجاد شود که تاکنون بانک صادرات اعلام آمادگي کرده و ساير بانکها نيز در دست بررسي اقدام مي باشند.

وي خاطرنشان کرد : ايجاد شعب بيمه هاي دريايي با اختيار تام ، نيز از ديگر اقداماتي است که با اجرايي شدن آن ، حرکت به سمت بنادر نسل سوم و هاب منطقه بيش از پيش امکان پذير خواهد شد.

مديرکل بنادر و دريانوردي هرمزگان اضافه کرد : بندر شهيد رجايي از بهترين موقعيت براي تبديل شدن به بنادر نسل سوم و هاب منطقه برخوردار است که در اين زمينه ، حمايت هاي بسياري از سوي دولت صورت گرفته تا بتوانيم ، با بهره گيري از اين حمايت ها از ظرفيت هاي ايجاد شده در اين بندر به بهترين نحو استفاده نماييم.

صفايي در پاسخ به سئوالي مبني بر تاثير مصوبه اتحاديه اروپا در جهت تحريم بنادر ايران گفت : آمار عملکرد 8 ماهه گذشته بندر شهيد رجايي نشان مي دهد در تخليه و بارگيري با رشد 19 درصدي روبرو بوديم که نشان از اين است که تحريم ها تاثيري بر عملکرد اين بندر نداشته است.

وي پيش بيني کرد با توجه به تجربه گذشته اين تحريمها هيچ تاثير منفي بر اراده مردم کشورمان نداشته باشد و مردم ايران همچون گذشته ، در راه پيشرفت ، مقتدرانه گام برمي دارند.200

شناسه خبری: 9601

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو