رفع معضل بيکاري کشور با توسعه مناطق ويژه اقتصادي

لینک کوتاه: freena.ir/detail/9491
ساعت 16:25 چهارشنبه 11 خرداد 1390
رئيس مناطق آزاد و گمرکات کميسيون اقتصادي مجلس گفت: معضل بيکاري کشور با ايجاد اشتغال پايدار و توسعه مناطق ويژه اقتصادي براي هميشه از کشور ريشه کن مي شود.

فرهاد دلق پوش، ضمن بيان اين مطلب در گفتگو با خبرنگار بنا (bena) بر تعامل خوب مرکز امور مناطق آزاد و ويژه اقتصادي با کميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي تاکيد کرد و گفت: بر اساس برنامه جامعي که در دست اجرا است تمام استان ها به خصوص استان هاي مرزي با توجه به قابليت هايي که دارند مي توانند در قالب مناطق ويژه اقتصادي صاحب پايگاه هاي اقتصادي شوند تا در توسعه اقتصادي کشور سهيم باشند.

عضو کميسيون اقتصادي همچنين در رابطه با قوانين مرتبط با مناطق آزاد اظهار داشت: بايد از فرصت ها به نحو احسن استفاده کرد حتي اگر لازم باشد قوانين موجود براي تسريع امور بايد اصلاح شوند.

اين نماينده با اشاره به پيگيري هاي مختلف در جهت توسعه، تقويت و جلب مشارکت مردم و سرمايه گذاران گفت: در حال حاضر تعمل خوبي با سرمايه گذاران برقرار شده است و ما اطمينان داريم در سايه اين تعامل و همدلي افق روشني را براي اين مناطق داشته باشيم.

دلق پوش يکي از راهکارهاي استفاده از قابليت هاي مناطق ويژه اقتصادي را دسته بندي هاي موضوعي اين مناطق دانست و گفت: هر منطقه ويژه اقتصادي داراي قابليتي است مانند قابليت هاي صنعتي، نفت و انرژي، معدني، گردشگري، تجاري و... که بايد دسته بندي شده و بر اساس آن تصميم گيري شود.

رئيس مناطق آزاد و گمرکات کميسيون اقتصادي مجلس خاطرنشان کرد: مناطق ويژه اقتصادي به طور مستقيم و غير مستقيم داراي قابليت هاي زيادي هستند که مي توانند در ايجاد اشتغال پايدار بسيار موثر باشند.
202

شناسه خبری: 9491

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو