گردشگري قوه محرک توسعه اقتصادي است

لینک کوتاه: freena.ir/detail/9246
ساعت 16:25 چهارشنبه 11 خرداد 1390
در پيام طالب ريفاعي به هفتمين اجلاس وزراي گردشگري کشورهاي عضو سازمان کنفرانس اسلامي از گردشگري به عنوان قوه محرک توسعه اقتصادي نام برده شد .

به گزارش بنا (bena)، در افتتاحيه هفتمين اجلاس وزراي گردشگري کشورهاي عضو سازمان کنفرانس اسلامي پيام طالب ريفايي دبير کل سازمان جهاني جهانگردي از سوي عبدالغفار مدير منطقه‌اي خاورميانه سازمان جهاني گردشگري ملل متحد قرائت شد.

در بخشي از اين پيام چنين آمده است گردشگري قوه محرک توسعه اقتصادي است و توسعه اين صنعت از طريق افزايش سرمايه‌گذاري و ارائه فرصت‌هاي سرمايه‌گذاري و ايجاد اشتغال فراهم مي‌شود.

در کشورهاي در حال توسعه به ويژه کشورهاي اسلامي گردشگري و صنايع‌دستي از اهميت زيادي برخوردار است. اميدواريم بازار اين صنعت شکوفا شود و شاهد شکل‌گيري بازار اشتغال جديد براي جوانان در اين صنعت باشيم.

گردشگري تنها شکوفايي اقتصادي را به دنبال ندارد بلکه در برگيرنده ابعاد فرهنگي است و مي‌طلبد مسوولان ذيربط ديدارها و نشست‌هايي را با هدف دستيابي به اهداف شکوفايي اين صنعت داشته باشند.

در بخشي ديگر از اين پيام ضمن تأکيد بر اهميت توسعه گردشگري در بعد داخلي و خارجي کشورها آمده است در حال حاضر اقداماتي در جهت تقويت اين صنعت انجام شده است اما در عين حال توسعه گردشگري با نوساناتي روبه رو است و بايد اين صنعت خود را براي رويارويي با اين نوسانات آماده کند.

هم‌ اکنون عدم اشتغال از مشکلات اصلي جوانان است؛ گردشگري مي‌تواند منجر به بهبود وضعيت اشتغال شود و راه‌حل مناسبي را پيش‌روي کشورها بگذارد.

ما نياز داريم صنعت گردشگري و اقتصاد کلان را توسعه دهيم که در نتيجه منجر به اشتغال مي‌شود. يکي از چالش‌هاي صنعت گردشگري تغييرات جوي روي زمين است. ابزار مختلفي به کار گرفته شده تا بتوانيم با اين تحولات مقابله کنيم و چرا که اين مسأله مي‌تواند تأثير زيادي در صنعت گردشگري داشته باشد.

چالش ديگر پيش روي اين صنعت بحران اقتصادي است به طوري که بحران اقتصادي، تغييرات جوي و افزايش فقر ارتباط نزديکي با هم دارند و تغييرات چشمگيري را در رکود صنعت گردشگري به دنبال خواهند داشت.

يکي از مهمترين اهداف توسعه گردشگري در اين هزاره مقابله چالش‌هاي روبه رو و برداشتن موانع پيش روي اين صنعت است.

تحول صنعت گردشگري بايد در اولويت کاري ما قرار بگيرد و آنچه در اين زمينه حائز اهميت است که با همکاري بخش خصوصي با هدف حفاظت و توسعه صنعت گردشگري با توجه به موانع زيست محيطي موجود و بر اساس علائق مشترک اين سياست را دنبال کنيم.

ما بايد با مشارکت يکديگر و براساس اين سياست واحد به جلو پيش برويم چرا که بدون داشتن سياست‌هاي قوي در زمينه صنعت گردشگري قادر نخواهيم بود اهداف مورد نظر تحقق بخشيم.200

شناسه خبری: 9246

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو