ديدار سفرا و پژوهشگران خارجي از مجتمع بندري شهيد رجايي

لینک کوتاه: freena.ir/detail/9091
ساعت 16:25 چهارشنبه 11 خرداد 1390
جمعي از سفرا و پژوهشگران خارجي شرکت کننده در بيستمين همايش بين المللي خليج فارس از مجتمع بندري شهيد رجايي بازديد کردند.

به گزارش بنا(bena)، به نقل از روابط عمومي اداره کل بنادر و دريانوردي هرمزگان ، علي اکبر صفايي مدير کل بنادر و دريانوردي هرمزگان در حاشيه اين بازديد با اشاره به اينکه ، بندر شهيد رجايي بزرگترين و مهمترين بندر تجاري و بازرگاني کشور محسوب مي شود افزود : حدود 90 درصد عمليات کانتينري و بيش از 50 درصد تخليه و بارگيري کالا از اين بندر انجام مي شود.

وي ظرفيت فعلي اين بندر در بخش کانتينري را بيش از 3 ميليون TEU عنوان کرد و افزود : با بهره برداري از فاز دوم طرح توسعه ، ظرفيت اين بندر مهم و استراتژيک به 6 ميليون TEU افزايش خواهد يافت.

صفايي ارتقاي 10 پله اي اين بندر ميان بنادر بزرگ کانتينري دنيا و دستيابي به رتبه پنجاهم در سال گذشته ميلادي را نشان از برنامه ريزي جامع در راستاي تبديل اين بندر به بندر هاب (HUB) منطقه ياد کرد و گفت : اين بندر در حال حاضر با بيش از 80 کشور دنيا در ارتباط است و 30 خط کشتيراني در آن تردد مي کنند.

وي ظرفيت پهلودهي به بزرگترين کشتي هاي کانتينري دنيا را از جمله منحصر به فرد ترين و کم نظير ترين مزيت هاي اين بندر عنوان و خاطرنشان کرد : با الحاق 2400 هکتار به اراضي بندر شهيد رجايي ، افق جديدي در اين بندر به وجود مي آيد و طي آن بندر شهيد رجايي با شتاب به سمت بنادر نسل سوم گام برمي دارد.

مدير کل بنادر و دريانوردي هرمزگان ، بهره گيري از نيروي انساني مجرب ، استفاده از تجهيزات به روز و مدرن بندري، استقرار نرم افزارهاي تخصصي و دريافت گواهينامه هاي مديريتي در بخش هاي مختلف را از جمله توانايي هاي خاص اين بندر ذکر کرد .

وي در عين حال از بنادر به عنوان محلي مطمئن براي سرمايه گذاري نام برد و افزود : طي سالهاي اخير سرمايه گذاري خارجي در اين بندر افزايش چشمگيري داشته است و در حال حاضر نيز سرمايه گذاران زيادي براي سرمايه گذاري اعلام امادگي نموده اند.

گفتني است در اين بازديد سفراي غنا و مالي و همچنين پژوهشگراني از کشورهاي اروپايي ، آفريقايي و آسيايي حضور داشتند که از نزديک با توانمنديهاي بندر شهيد رجايي آشنا شدند ./200

شناسه خبری: 9091

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو