چابهار، ظرفيتهاي زيادي در غواصي دارد

لینک کوتاه: freena.ir/detail/8980
ساعت 16:25 چهارشنبه 11 خرداد 1390
رئيس هيات غواصي و نجات غريق چابهار گفت: چابهار، ظرفيت هاي زيادي در غواصي دارد و مي تواند پذيراي تيم هاي غواصي از نقاط محتلف کشور و حتي ديگر کشورها باشد.

محمدرضا نايب پور، با بيان اين مطلب در گفتگو با خبرنگار بنا (bena)افزود: قابليت هايي مانند بافت مرجاني، گياهي، صخره، سنگ و... در چابهار وجود دارد و اين منطقه به پهناي درياي عمان براي فعاليت هاي غواصي در خود فرصت دارد.

وي تصريح کرد: چابهار حدود 300 کيلومتر ساحل و پهنه بسيار گسترده اي از زيباهايي را در خود جا داده است که مي تواند در فصول پاييز و زمستان گردشگران را به خود جلب کند.

رئيس هيات غواصي و نجات غريق چابهار فصول پاييز و زمستان را فصول سرد کشورهاي اروپايي خواند و بيان داشت: اغلب اروپايي ها به خصوص سالمندان به دليل سردي هوا در اين فصول به کشورهاي گرمسير مي روند و کشور ما نيز مي تواند با معرفي اين قابليت ها به جذب اين افراد همت گمارد.

وي که بنيانگذار آموزش غواصي در چابهار است در رابطه با جشنواره عکاسي زيرآب در منطقه آزاد چابهار گفت: مدرسه غواصي ما علاوه بر اينکه عضو کنفدراسيون غواصي و نجات غريق کشور است بلکه نمايندگي باشگاه غواصي انگلستان (BSAC) که نخستين باشگاه غواصي جهان است را دارد.در اين جشنواره مدرسه ما همکاري همه جانبه اي داشت و نه تنها تجهيزات غواصي بلکه همياران ( همراهان ) غواصان را نيز تامين کرد.

نايب پور با اظهار خرسندي از برگزاري موفق اين جشنواره در چابهار خاطر نشان کرد: اگرچه به واسطه نخستين بود اين جشنواره مانند هر کار ديگر مشکلاتي داشت ولي در مجموع کار گروهي خوبي بود که اميدواريم تدام يابد./202


شناسه خبری: 8980

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو