کارگاه توصيه هاي پزشکي براي غواصان برگزار شد

لینک کوتاه: freena.ir/detail/8905
ساعت 16:25 چهارشنبه 11 خرداد 1390
روز گذشته کارگاه توصيه هاي پزشکي براي غواصان توسط دکتر سعيد علي بزرگ زاده معاون اجتماعي – گردشگري منطقه آزاد چابهار در حاشيه نخستين جشنواره عکاسي زيرآب کشور در منطقه آزاد چابهار برگزار شد.

به گزارش بنا (BENA) در اين کارگاه شرکت کنندگان به طور اجمالي با ترس از آب ، کمک هاي اوليه درمان گزش موجودات دريايي ، نحوي مصرف داروها در هنگام غواصي ، راه کارهاي جلوگيري از تشديد برخي بيمارهيهاي مانند آسم و ديابت در هنگام غواصي بررسي شدند.

بزرگ زاده با تاکيد بر وجود تمام بيماريهاي روي آب در زير آب در اين کارگاه گفت : علم بيماريهاي دريا و زيردريا تبديل به رشته اي تخصصي شده است و در بسياري از دانشگاههاي داخل و خارج از کشور ما نيز به صورت دوره اي تخصصي حداقل طي 72 ساعت تدريس مي شوند.

معاون اجتماعي – گردشگري منطقه آزاد چابهار افزود : يکي از نکات مهم در برخورد با بيماريها و يا مشکلات ناشي از غواصي عدم اظهار نظر افراد غير متخصص به موضوعات پزشکي و ايجاد مشکلات کاذب براي بيمار است چرا موجب تشديد مشکل شخص مي شود.

وي خاطر نشان کرد : مانند هر محيط خشکي در هنگام غواصي نيز يکسري کمک هاي اوليه لازم است که بايد مواقع لزوم همراه غواصان باشد تا در صورت بروز مشکل از آنها استفاده کنند.

202

شناسه خبری: 8905

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو