توليد مجتمع‌هاي منطقه ويژه اقتصادي پتروشيمي به بيش از 9 ميليون تن رسيد

لینک کوتاه: freena.ir/detail/8890
ساعت 16:25 چهارشنبه 11 خرداد 1390
توليد مجتمع‌هاي منطقه ويژه اقتصادي پتروشيمي از آغاز امسال تا نيمه نخست آبان ماه به 9 ميليون و 546 هزار و 657 تن رسيد.

به گزارش بنا(bena) به نقل از پايگاه اطلاع رساني سازمان منطقه ويژه اقتصادي پتروشيمي، در اين مدت مجتمع پتروشيمي بندرامام با توليد 3 ميليون و 425 هزار و 126 تن از انواع محصولات پتروشيمي شامل اتان، پروپان، بوتان، پنتان، اتيلن، بنزين پيروليز، نفت کوره، بنزن، زايلن‌ها، رافينت، آروماتيک‌هاي سنگين و پارازايلين در جايگاه نخستين توليدکننده محصولات پتروشيمي در منطقه ماهشهر قرار دارد.

اين مجتمع از اواخر مرداد ماه سالجاري در جمع تامين کنندگان بنزين مورد نياز کشور قرار گرفته است و توانايي توليد روزانه 3 ميليون بنزين ريفورميت و 500 هزار ليتر بنزين پيروليز را با هدف بالا بردن عدد اکتان بنزين دارد.

پتروشيمي مارون نيز در اين مدت 2 ميليون و 59 هزار و 965 تن محصول پليمري توليد کرده است و پس از بندرامام در جايگاه دومين توليدکننده محصولات پتروشيمي منطقه ماهشهر قرار دارد، اين شرکت که سال گذشته موفق شد با افزايش توليد محصولات به ميزان 26 درصد رکورد جديدي در توليدات خود ثبت کند، آمادگي خود را براي مشارکت در طرح توليد بنزين اعلام کرده است.

جايگاه سوم توليدکنندگان محصولات پتروشيمي در ماهشهر را پتروشيمي رازي با توليد يک ميليون و 219 هزار و 868 تن به خود اختصاص داد. اين مجتمع يکي از کارخانه‌هاي توليد کودهاي ازته و فسفاته و مواد شيميايي کشور است و نخستين واحد آن در سال 1349 به دنبال عمليات ساختماني چهار ساله به بهره‌برداري رسيد.

پتروشيمي بوعلي سينا، يکي ديگر از مجتمع هاي توليدکننده بنزين در منطقه ويژه اقتصادي پتروشيمي است که در مدت ياد شده با توليد يک ميليون و 162 هزار و 349 تن محصول در جايگاه چهارم قرار گرفته است. اين مجتمع که ظرفيت توليد روزانه 3 ميليون ليتر بنزين با اکتان بالا را دارد، روزانه حدود هزار و 200 تا هزار و 400 تن هوي اند (برش هاي سنگين) نيز براي توليد گازوييل به پالايشگاه هاي کشور تحويل مي دهد.

پتروشيمي‌ اميرکبير نيز که با توليد 764 هزار و 863 تن محصول تا نيمه نخست آبان در جايگاه پنجمين توليدکننده محصولات پتروشيمي در ماهشهر قرار گرفته است، يکي از شش مجتمع پتروشيمي توليدکننده بنزين در کشور شناخته مي شود.

مجتمع هاي پتروشيمي فناوران (737 هزار و 532 تن) و تندگويان (593 هزار و 513 تن) نيز در جايگاه هاي بعدي قرار گرفتند، ضمن اين که حاصل تلاش پتروشيمي هاي لاله و کارون در اين مدت به ترتيب 163 هزار و 321 تن و 13 هزار و 633 تن بوده است.

200

شناسه خبری: 8890

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو