برگزاري اختتاميه مسابقات ورزش هاي آبي ارگان هاي سراسر کشور در چابهار

لینک کوتاه: freena.ir/detail/8873
ساعت 16:25 چهارشنبه 11 خرداد 1390
مدير کل بنادر و دريانوردي سيستان و بلوچستان از برگزاري اختتاميه مسابقات ورزش هاي آبي ارگان هاي سراسر کشور با حضور مقامات مسئول وزارت راه در اول آذر سال جاري در منطقه آزاد چابهار خبر داد.

سياوش رضواني، که در حاشيه مراسم افتتاحيه نخستين جشنواره عکاسي زير آب در منطقه آزاد چابهار سخن مي گفت با اعلام اين خبر در گفتگو با خبرنگار بنا (bena) افزود: اين مسابقات هر سال در همين زمان به سراسري در دو بخش بانوان و آقايان برگزار مي شود و شامل ورزشهاي مختلف آبي و دريايي از جمله فوتبال و واليبال ساحلي ، قايقراني و ... خواهد بود.

وي برگزاري جشنواره عکاسي زيرآب در منطقه آزاد چابهار را حرکتي نو و جديد خواند و بيان داشت: با توجه به اينکه کل اين فرايند در دريا انجام مي شود اجراي موفق آن نياز به تعامل بين سازمان منطقه آزاد ، سازمان بنادر و دريا نوردي و سازمان ميراث فرهنگي ، صنايع دستي و گردشگري دارد .

اين مقام مسئول در سازمان بنادر و دريانوردي سيستان و بلوچستان ، همچنين ساخت موج شکن جديد بندر شهيد بهشتي را در راستاي اجراي طرح توسعه چابهار عنوان و تصريح کرد : فاز يک اين طرح جامع براي تخليه و بارگيري 5/2 ميليون تن کالا اجرا شده است که اين رقم تا سال 2013 به 6 ميليون تن خواهد رسيد.

وي خاطر نشان کرد : به همين منظور اسکله هايي براي پهلوگرفتن کشتي هاي کانتينري با عمق هاي14 -، 15- ، 16 احداث خواهد شد و تا سال 2030 ظرفيت تخليه و بارگيري بندر شهيد بهشتي چابهار به 20 ميليون تن خواهد رسيد.

202

شناسه خبری: 8873

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو