ايران به جمع برگزارکنندگان جشنواره عکاسي زيرآب جهان مي پيوندد

لینک کوتاه: freena.ir/detail/8855
ساعت 16:25 چهارشنبه 11 خرداد 1390
با برگزاري نخستين جشنواره جمهوري اسلامي ايران به جمع کشورهاي برگزار کننده جشنواره هاي عکاسي زيرآب جهان مي پيوندد.

بهزاد ترکي زاده، عضو هيات داوران نخستين جشنواره عکاسي زيرآب منطقه آزاد چابهار، با اعلام اين خبر در گفتگو با خبرنگار بنا (bena) افزود: EUIFA ( اتحاديه جشنواره هاي تصاوير زير آب اروپا ) تشکلي تخصصي و معتبر در رابطه با عکاسي و تصويربرداري زيرآب و مقرش در شهر بلگراد است.

وي افزود: اين اتحاديه سالانه جشنواره هاي متعددي را به صورت حضوري و غيرحضوري در سراسر دنيا برگزار مي کند و تنها کشورهايي مي توانند عضو آن باشند که قادر به برگزاري مسابقات عکاسي زيرآب مطابق استاندارهاي بين المللي باشند و ايران با برگزاري اين مسابقه و جشنواره مي تواند به اين اتحاديه ملحق شود و پرچم جمهوري اسلامي به عنوان نماد اين عضويت در سايت رسمي آن قرار خواهد گرفت.

نماينده انجمن عکاسان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري، هيات داوران جشنواره زيرآب منطقه آزاد چابهار را از جمله اعضاء و مدرسين معتبر اتحاديه EUIFA خواند و تصريح کرد: جمهوري اسلامي ايران با پيوستن به اين اتحاديه در آينده مي تواند از ظرفيت ها و امکاناتي مانند اعزام داوران معتبر عضو اتحاديه، برگزاري کلاس هاي آموزشي براي اساتيد عکاسي، دعوت از اساتيد عکاسي براي حضور در کلاس هاي معتبر بين المللي و ... بهره برداري کند.

وي با اشاره به برگزاري کلاس هاي تخصصي عکاسي زيرآب با اعطاء گواهي نامه بين المللي از سوي اتحاديه EUIFA خاطرنشان کرد: با برگزاري نخستين جشنواره عکاسي زيرآب کشور در آينده امکان ايجاد تشکلي تحت عنوان انجمن عکاسان و تصويربرداران زيرآب ايران نيز قوت گرفته و پايه ريزي خواهد شد که قدمي ديگر براي توسعه اين هنر – ورزش جذاب است.
202

شناسه خبری: 8855

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو