تشکيل کارگروه استفاده از ظرفيت هاى جزيره آشوراده در استان گلستان

لینک کوتاه: freena.ir/detail/8779
ساعت 16:25 چهارشنبه 11 خرداد 1390
دولت به منظور استفاده از قابليت ها و ظرفيت هاي جزيره آشوراده در زمينه گردشگري و کشاورزي با تشکيل کارگروه ويژه اين جزيره موافقت کرد.

به گزارش بنا(bena) به نقل از پايگاه اطلاع رساني دولت، هيئت وزيران در سومين دور سفر استاني که در مرکز استان گلستان تشکيل شد، به منظور بررسي نحوه استفاده از قابليت ها و ظرفيت هاي جزيره آشوراده در بخش هاي مختلف از جمله سرمايه گذاري در زمينه گردشگري و کشاورزي و ايجاد زيرساخت هاي لازم، با تشکيل کارگروهي به رياست استاندار موافقت کرد.

بر اساس مصوبه دولت ، نمايندگان تام الاختيار وزراي جهادکشاورزي، دادگستري، راه و ترابري، امور اقتصادي و دارايي، معاون برنامه ريزي و نظارت راهبردي رئيس جمهور، رئيس کل بانک مرکزي و روساي سازمان هاي حفاظت محيط زيست، ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري و بنياد مستضعفان و نماينده شهرستان هاي بندرترکمن و بندرگز در مجلس شوراي اسلامي اعضاي اين کارگروه هستند.

همچنين بر اين اساس، مصوبات کارگروه يادشده، در صورت لزوم به مراجع ذي صلاح قانوني (حسب مورد) براي تصويب نهايي ارائه مي شود.

بر اساس اين گزارش، آشوراده؛ دهي در مرکز شبه جزيره ميان‌کاله در شهرستان بندر ترکمن، استان گلستان و تنها جزيرهٔ ايراني درياي خزر است . در اغلب منابع تاريخي به عنوان مجمع الجزاير آشوراده که متشکل از سه جزيره بوده‌است، آمده که با بالا آمدن سطح آب هر دو جزيره کوچک انتهاي آن در آب فرو رفته و در حال حاضر تنها يک جزيره باقي مانده‌است. محدوده «آشوراده» در اثر بالا آمدن سطح آب درياچه خزر توسط کانال طبيعي «خزيني» به صورت جزيره آشوراده از شبه جزيره ميانکاله جدا شده‌است. به اين ترتيب، جزيره آشوراده از شمال به درياچه خزر، از شرق به تنگه‌اي باريک موسوم به «تنگه چپق‌اوغلي» و از غرب به کانال طبيعي خزيني و ادامه شبه جزيره ميانکاله و از جنوب به خليج گرگان منتهي مي‌شود.

اين مصوبه از سوي محمدرضا رحيمي؛ معاون اول رئيس جمهور براي اجرا ابلاغ شده است.

200

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو