برگزاري هفته فرهنگي ايران در دوسلدورف و برلين

لینک کوتاه: freena.ir/detail/8769
ساعت 16:25 چهارشنبه 11 خرداد 1390
به گفته مسئول دفتر جذب سرمايه گذاري مناطق آزاد ايران در آلمان، سال آينده ميلادي در دو شهر دوسلدورف و برلين آلمان هفته فرهنگي جمهوري اسلامي ايران برگزار مي شود.

فرزان فيروزي ، مسئول دفتر جذب سرمايه گذاري مناطق آزاد ايران در آلمان با بيان اين خبر در گفتگو با خبرنگار بنا(bena) افزود: ضمن مکاتبه و مذاکره با سفارت ايران درصدد هستيم چنانچه سفير جمهوري اسلامي در آلمان نيز موافق باشند در هفته اول فوريه 2011 اين هفته فرهنگي به طور مشترک در دو شهر مذکور برگزار شود.

وي با اشاره به تاييد و قول همکاري مسئولين شهر دوسلدورف آلمان در برگزاري اين هفته فرهنگي اظهار داشت: مسئولين شهر دوسلدورف در اين رابطه کمال همکاري را دارند و در طي آن جاذبه هاي گردشگري و فرهنگي کشور در تمام بخش ها از جمله مناطق آزاد معرفي شده و به نمايش در مي آيند.

مسئول دفتر جذب سرمايه گذاري مناطق آزاد ايران در آلمان در رابطه با برنامه هاي اين هفته فرهنگي اظهار داشت : در طي اين هفته برنامه هايي در رابطه با معرفي فرهنگ ، تاريخ و تمدن جمهوري اسلامي مانند نمايشهاي آييني – سنتي ، پرده خواني ، موسيقي ايراني ، فرهنگ و تمدن اصيل ايراني – اسلامي و ... برگزار خواهد شد. همچنين جاذبه هاي تاريخي و فرهنگي جمهوري اسلامي ايران به نحو مطلوبي معرفي خواهند شد.

وي همچنين از راه اندازي سايتي براي معرفي جاذبه هاي ايران به گردشگران آلمان خبر داد و گفت : يکي از اقدامات کانون جهانگردي و اتومبيلراني در راستاي معرفي جاذبه هاي جمهوري اسلامي ايران به گردشگران بين المللي راه اندازي سايت go to Persia با پسوندهاي مختلف است . از اين رو نمايندگي کانون جهانگردي و اتومبيلراني ايران در آلمان نيز اين سايت را با پسوندهاي de- eu-net راه اندازي کرده است و به زودي اطلاعات آن جهت استفاده گردشگران آلماني آماده مي شود.

آژانسداران آلمان به ايران مي آيند

فيروزي ، آلمان را داراي يکي از بزرگترين هلدينگهاي سرمايه گذاري گردشگري در آلمان خواند و گفت :اين هلدينگ بالغ بر 30 هزار عضو در سراسر آلمان دارد و طي تفاهمنامه اي که با آنها خواهيم داشت گروهي از آنها براي آشنايي با قابليتهاي گردشگري سفري به جمهوري اسلامي خواهند داشت.
وي يکي از نکات مهم در توسعه گردشگري وجود زيرساختها دانست و افزود : اين هلدينگ در صورت همکاري هاي مشترک در تمام مراحل از ايجاد زيرساختهاي جذب گردشگر تا جذب مسافر فعاليت خواهد کرد و در حال حاضر در کشورهاي مختلف داراي نمايندگي هاي فعال نيز هست.

سفر علويان آلمان به ايران

مسئول دفتر اطلاع رساني گردشگري ايران در آلمان در رابطه با سفر علويان آلمان به ايران نيز اظهار داشت : در نشستي که اخيراً با يکي از مسئولينشان داشتم اظهار تمايل زيادي در آنها ديده مي شود و سفر به ايران براي آنها مانند سفر به عربستان براي حج مهم است.در همين رابطه نيز تصميم داريم برنامه اي را نيز براي حضور اين مسلمانان به ايران تدارک ببينيم.

وي آلمان را داراي چندين هزار مسلمان خواند و بيان داشت : براي شروع اين همکاري نيز در ابتدا يک گروه 10 نفره از رئساي آنها به ايران آمده و سپس يک برنامه براي ديدن جاذبه هاي تهران ، مشهد ( خراسان رضوي ) ، قم و شيراز براي آنها فراهم مي کنيم تا با راه اندازي آن کليه مسلمانان مقيم آلمان بتوانند سفري را به ايران داشته باشند.

فيروزي در رابطه با علت اين تعلق نيز گفت : بزرگان اين افراد اصالتا خراساني هستند بنابراين در سفر به ايران علاوه بر زيارت نوعي سفر به وطن را مد نظر دارند البته اين افراد و ارگان مرتبط با آنها در حال حاضر با ارگان و نهادهاي مذهبي جمهوري اسلامي ايران در ارتباط هستند ولي اين ارتباط صرفا در رابطه با مسائل علمي است و برنامه اي براي سفر آنها تاکنون نبوده است.202


شناسه خبری: 8769

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو