آغاز نخستين رويداد بزرگ فرهنگي ايران در کانادا

لینک کوتاه: freena.ir/detail/8721
ساعت 16:25 چهارشنبه 11 خرداد 1390
هفته فرهنگي جمهوري اسلامي ايران در کانادا براي نخستين‌بار پس از پيروزي انقلاب اسلامي به همت سازمان ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري برگزار شد.

به گزارش بنا(bena) به نقل از روابط عمومي سازمان ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري اين هفته فرهنگي با مشارکت کانون جهانگردي و اتومبيلراني و رايزني فرهنگي ايران در اتاوا توسط شرکت نمايشگاه‌هاي ميراث‌فرهنگي و گردشگري ايران در شهر تورنتو برگزار شد.

رئيس ستاد تبليغات و نمايشگاه‌ها با اعلام اين خبر گفت: هفته فرهنگي ايران در کانادا در موزه علوم شهر مهاجرپذير تورنتو و در فضايي بيش از 500 متر مربع گشايش يافته و با استقبال عمومي مواجه شده است.

محمدحسين برزين با اشاره به تدارک برنامه‌هاي متنوع فرهنگي جهت معرفي هر چه با شکوه‌تر فرهنگ و تمدن ايران به مردم کانادا تصريح کرد: به منظور آشنايي هر چه بيشتر و بهتر بازديدکنندگان نمايشگاه عکسي از آثار معتبر حرفه‌اي‌ترين عکاسان ايراني در قالب تصاويري از گذشته و ايران امروز در کنار نمايشگاه سوغات و پذيرايي ايراني، لباس اقوام، موسيقي و چايخانه سنتي به نمايش عمومي در آمده است.

رئيس ستاد تبليغات و نمايشگاه‌ها افزود: همچنين به منظور معرفي هنرهاي‌سنتي و تمدن کهن ايران، کارگاه آموزشي صنايع‌دستي همراه با نمايش آثاري فاخر از بديع‌ترين صنايع‌دستي ايران، نمايش‌هاي آئيني، سفره هفت‌سين و چايخانه سنتي به همراه غرفه اطلاع‌رساني و انتشارات گردشگري در کنار مولاژ مشاهير در معرض ديد عموم قرار گرفته است.

وي با اشاره به عزم دولت و تشکيلات گردشگري ايران به توسعه مناسبات فرهنگي و گردشگري با ديگر کشورهاي جهان گفت: جمهوري اسلامي ايران با بهره‌گيري از فرهنگ غني و تاريخي خود از طريق معرفي جاذبه‌هاي گردشگري فرهنگي و اسلامي موجود نسبت به جذب گردشگران و توسعه مناسبات فرهنگي گام‌هاي بزرگي برداشته است.

برزين افزود: ايران با حضور مقتدرانه در نمايشگاه‌هاي بين‌المللي و هفته‌هاي فرهنگي همراه با ارائه بسته‌هاي سرمايه‌گذاري، اکنون در مقاصد سفر و صنايع وابسته به گردشگري، به مقصدي امن و رقيبي قابل اعتنا تبديل شده که دست‌يابي به چشم انداز 20 ساله گردشگري نخستين رهاورد اين برنامه‌ريزي خواهد بود.

وي با اشاره به اينکه کانادا دومين کشور بزرگ جهان پس از روسيه به شمار مي‌رود، افزود: کانادا کشور مهاجران است و سياست‌هايش بر اساس ارج گذاردن به سنت‌هاي خود در کنار تشويق تنوع چندفرهنگي به طور توأمان است، طوري که بيشتر گروه‌هاي قومي در کانادا حضور دارند. در نتيجه، ويژگي‌هاي فرهنگي و سنتي متنوعي در کانادا جريان دارد به همين دليل برگزاري هفته فرهنگي ايران، رويداد بزرگي براي معرفي فرهنگ و تمدن کهن ايران به شمار مي‌رود.

وي ادامه داد: با توجه به آمارهاي موجود از جامعه ايراني مقيم کانادا که بيشتر آن‌ها در استان‌هاي انتاريو (با مرکزيت تورنتو)، بريتيش کلمبيا (ونکوور) و کبک (مونترال) ساکن هستند، به طور حتم هفته فرهنگي ايران به خوبي ظرفيت‌هاي کشورمان و اين جامعه بزرگ را نمايان خواهد ساخت.

رييس ستاد تبليغات و نمايشگاه‌ها در پايان گفت: هفته فرهنگي ايران در کانادا که به رويداد بي‌نظيري در اين کشور تبديل شد، با هدف آشنايي و معرفي ايران اسلامي متفاوت با سياه نمايي‌هاي رسانه‌هاي برخي کشورهاي غربي تا 22 آبان سال جاري ادامه خواهد داشت.

200

شناسه خبری: 8721

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو