نسخه اوليه کتاب راهنماي گردشگري کشورهاي عضو اکو تاييد شد

لینک کوتاه: freena.ir/detail/8691
ساعت 16:25 چهارشنبه 11 خرداد 1390
نسخه اوليه کتاب راهنماي گردشگري کشورهاي عضو اکو پس از بررسي کارشناسي در معاونت گردشگري، مورد تاييد نهايي قرار گرفت.

به گزارش بنا(bena) به نقل از روابط عمومي معاونت گردشگري سازمان ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري، عليرضا عامري؛ سرپرست معاونت گردشگري سازمان با بيان اين خبر گفت: چاپ کتاب راهنماي گردشگري به عنوان مصوبه اجلاس اخير وزراي گردشگري کشورهاي عضو اکو در دستور کار قرار گرفت تا 10 کشور همسايه و عضو بتوانند به ياري منبع اطلاعاتي موثق، به تبادل گردشگر بپردازند.

وي افزود: با توجه به اينکه کشور ايران مسئوليت چاپ و نشر اين کتاب را به عهده گرفته است؛ هم اکنون نسخه اوليه آن به ياري موسسه فرهنگي اکو تهيه و پس از ارزيابي، مورد تاييد نهايي کارشناسان معاونت گردشگري قرار گرفته است.

وي با بيان اينکه طبق برنامه‌ريزي صورت گرفته کتاب راهنماي گردشگري کشورهاي عضو اکو، پيش از پايان سال جاري، منتشر خواهد شد، خاطرنشان کرد: منبع اطلاعاتي مورد نظر که به زبان انگليسي تهيه شده است؛ پس از نشر از سوي کشورهاي عضو خريداري و به عنوان بهترين ابزار اطلاع‌رساني مورد بهره‌برداري قرار خواهد گرفت.

عامري همچنين با اشاره به جمع‌آوري اطلاعات مربوط به ايران و ترجمه آن در معاونت گردشگري، يادآور شد: ما در مجموعه پيش رو تلاش کرديم تا با گردآوري اطلاعات ضروري درباره جاذبه‌هاي گردشگري، راه‌ها، مراکز اقامتي و پذيرايي و ساير امکانات موجود، زمينه انعکاسي مطلوب از ظرفيت‌هاي گردشگري کشور را فراهم آوريم.

گفتني است بر مبناي اين اقدام به زودي جاذبه‌هاي گردشگري کشورهاي آذربايجان، قزاقستان، قرقيزستان، پاکستان، تاجيکستان، ترکيه، ترکمنستان، ازبکستان و افغانستان در کنار ايران به عنوان 10 کشور همسايه، مسلمان و عضو سازمان همکاري‌هاي اقتصادي، به اشتراک گذاشته مي‌‌‌‌شود تا با فراهم آوردن بستر مطالعاتي مناسب رونق صنعت گردشگري منطقه حاصل شود.

200

شناسه خبری: 8691

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو