توانمندي‌هاي آذربايجان غربي به نمايش گذاشته شد

لینک کوتاه: freena.ir/detail/8627
ساعت 16:25 چهارشنبه 11 خرداد 1390
توانمندي‌هاي استان در حوزه‌هاي ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري در حاشيه اجلاس توسعه همکاري‌هاي آذربايجان غربي با استان‌هاي مرزي ترکيه ارائه شد.

به گزارش بنا(bena) همزمان با سفر يک گروه 200 نفره شامل استانداران حکاري، وان،ايغدير و آغري وقاس ترکيه که در امتداد 536 کيلومتر مرز مشترک ايران و ترکيه قرار دارند همراه با سفيران دو کشور، شماري از مقام‌هاي برخي وزارتخانه‌ها، تجار، بازرگانان و فعالان بخش خصوصي اين کشور به آذربايجان غربي نمايشگاهي از توانمندي‌هاي استان در بخش‌هاي مختلف اقتصادي در مجموعه ورزشي الغدير اروميه برپا شد.

در اين نمايشگاه 6 غرفه به معرفي توانمندي‌هاي استان در حوزه‌هاي ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري و سرمايه‌گذاري اختصاص يافت.

در 2 غرفه اين نمايشگاه هنرمندان صنايع‌دستي استان آثار و توليدات خود را در رشته‌هاي چوب و شيشه‌گري در برابر ديد عموم قرار دادند.

3 غرفه به سرمايه‌گذاران و فعالان بخش گردشگري شامل مجتمع گردشگري باري، هزاره غرب مجري تله‌ کابين بزرگ اروميه و شمس تور اختصاص يافت و در ششمين غرفه، اداره کل ميراث فرهنگي،‌ صنايع‌دستي و گردشگري فرصت‌هاي سرمايه‌گذاري در حوزه‌هاي مختلف کاري اين اداره کل را به سرمايه‌گذاران ترک عرضه کرد.

توزيع اقلام فرهنگي به دو زبان انگليسي و ترکي استانبولي شامل نقشه، لوح فشرده، کارت پستال، بروشور، کتابچه و .... از ديگر اقدامات اداره کل ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري استان در راستاي معرفي فرصت‌هاي سرمايه‌گذاري در بخش‌هاي مختلف گردشگري و صنايع‌دستي آذربايجان غربي بود.

همچنين در مراسم افتتاح اين نمايشگاه که در 83 غرفه برگزار شد استقبال و پذيرايي از مهمانان با موسيقي عاشيقي، لباس محلي و نقل اروميه با استقبال چشمگير بازديد‌کنندگان و مهمانان ترکيه‌اي روبرو شد./200

شناسه خبری: 8627

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو